حق‌وردی در گفت‌وگو با پانا:

اصل اول در انتخابات مشارکت گسترده است

افزایش مشارکت نسبت به مرحله اول یک نوع برد است؛ فارغ از هرگونه نتیجه

تهران (پانا) - نماینده مردم شهریار و شهر قدس در مجلس با بیان اینکه اصل اول در انتخابات مشارکت گسترده است، گفت فارغ از هرگونه نتیجه، افزایش مشارکت نسبت به مرحله اول یک نوع برد است.

کد مطلب: ۱۴۸۵۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اصل اول در انتخابات مشارکت گسترده است

حسین حق‌وردی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: «برای مرحله دوم انتخابات آنچه که مورد تاکید است، مشارکت گسترده مردم است، یعنی ما اگر بتوانیم عدد مشارکت را از مرحله اول بالاتر ببریم و مردم شرکت گسترده‌تری نسبت به مرحله داشته باشند، این خود یک نوع برد است فارغ از هرگونه نتیجه‌ای که حاصل شود.»

وی افزود: «بنابراین اصل اول در انتخابات مشارکت گسترده است و تا جایی که می‌توانیم باید دست به دست یکدیگر دهیم تا شرایط برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات فراهم شود. مشارکت حداکثری موجب امنیت می‌شود و یک راه دفاع از کشور است. قطعاً هر چه آمار مشارکت بیشتر باشد، نشان‌دهنده پایگاه عمیق مردمی نظام است لذا سعی خواهیم کرد همه گروه‌های سیاسی و کسانی که مخاطب دارند مشارکت را افزایش دهند.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «در فرمایشات مقام معظم رهبری حتی در تاکیدات حضرت امام، بنیانگذار انقلاب و در صحیفه نور معیارهایی برای فرد اصلح بیان شده است. قطعاً اگر به این معیارها توجه کنیم، می‌توانیم در طول زمان روسای جمهوری مانند شهید رئیسی داشته باشیم.»

 باید به معیارهای فرد اصلح در فرمایشات بزرگان کشور توجه کنیم

حق‌وردی ادامه داد: «باید به معیارهای فرد اصلح در فرمایشات بزرگان کشور توجه کنیم و همچنین باید تلاش کنیم تا کسی که مردمی‌تر است و برای حل مسائل کشور برنامه دارد، انتخاب شود تا راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند.»

وی با بیان اینکه امیدواریم بهترین گزینش برای ملت ایران در دور دوم انتخابات رقم بخورد، خاطرنشان کرد: «در دوره اول شاهد دور رقابت درون گفتمانی جبهه انقلاب بودیم که برای خدمت‌گزاری بهتر دوستان رقابت می‌کردند و این از رقابت دوستان انقلابی بود یعنی علی‌رغم رقابت درون گفتمانی، یک رقابت برون گفتمانی نیز داشتند. اکنون نیز شاهد رقابت گفتمان جبهه انقلاب با گفتمان مقابل هستیم. با بیانیه آقای قالیباف همه توان جبهه انقلاب صرف کاندیدای این جبهه خواهد شد. ان‌شاءالله فردی که بتواند مشکل مردم را حل کند، انتخاب شود.»

لازم به ذکر است، از آن‌جا که در مرحله نخست انتخابات که در ۸ تیر برگزار شد، هیچ یک از نامزدها نتوانست اکثریت آراء را به دست آورد، انتخاب ریاست‌جمهوری به دور دوم کشیده شد.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود و مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که در مرحله نخست بیشترین رأی را کسب کردند، برای تصاحب کرسی ریاست‌جمهوری در دور دوم با هم رقابت می‌کنند.

بر این اساس برنامه‌هایی برای تبلیغات نامزدها در دور دوم پیش‌بینی شد که از جمله آن‌ها برگزاری دو مناظره با محور موضوعات سیاسی ـ فرهنگی و اقتصادی بود که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شب با اجرای مهدی خسروی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار