جلیلی در بازار تهران:

بخشنامه و دستورالعمل دولت نباید هر روز تغییر کند

برای مشکلات کشور برنامه داریم

تهران (پانا) - کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در بازار تهران گفت دولت حتما قبل از تصمیم‌گیری برای بازار و اصناف، باید نظر بازار و آن صنف را بگیرد و با آنها مشورت کند. بخشنامه و دستورالعمل دولت نباید هر روز تغییر کند زیرا بازار بی‌ثبات می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۴۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
 بخشنامه و دستورالعمل دولت نباید هر روز تغییر کند

سعید جلیلی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی بازار تهران گفت: بازار قلب اقتصاد کشور است. در ۱۱ سال و مخصوصا در ۴ سال اخیر بیش از ۲۴ جلسه با اصناف مختلف داشته‌ام و این جلسات چند ساعته بوده و مفصل حرف‌ها و مشکلات آنها را شنیده‌ایم.

وی ادامه داد: جمع‌بندی از جلسات این بود که ما به ۱۷ موضوع در زمینه اصناف رسیدیم که باید ایرادات رفع شده و برنامه برای آن داشت. اگر این مسائل حل شود، تحول بزرگی در بازار ایجاد می شود و هم بازار و هم مردم منتفع می شوند.

جلیلی خاطرنشان کرد: دولت حتما قبل از تصمیم گیری برای بازار و اصناف، باید نظر بازار و آن صنف را بگیرد و با آنها مشورت کند. بخشنامه و دستورالعمل دولت نباید هر روز تغییر کند زیرا بازار بی‌ثبات می‌شود. بازار باید درکی از آینده داشته باشد تا بتواند برنامه‌ریزی کند. پیش‌بینی پذیری و ثبات برای بازار اهمیت بسیاری دارد.

جلیلی افزود: بازار بخش سالم اقتصاد کشور است. هرچقدر به موازات بازار، بازارهای دلالی و سفته بازی وجود داشته باشد بر بازار سالم ما تاثیر می گذارد. در برنامه ریزی اقتصادی باید کفه به سمت اقتصاد سالم باشد. این بخش مالیات می دهند اما کسانی که معلوم نیست از کجا مال بادآورده به‌دست می آورند، مالیات نمی دهند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید قدرت خرید برای مردم ایجاد شود تا بازار دچار رکود نشود که ما در این زمینه برنامه داریم. دولت باید به افزایش قدرت خرید مردم کمک کند.

جلیلی افزود: ۸۵ درصد بودجه دولت صرف هزینه های جاری کشور می شود؛ بنابراین عملکرد دستگاه های اجرایی باید خروجی داشته و کار مردم راه بیفتد ولی الان اثر کافی را ندارد.

وی با بیان اینکه ما برای مشکلات کشور برنامه داریم، گفت: از فردای انتخابات باید راه حل ها و برنامه ها اجرایی شود نه اینکه وقت صرف مطالعه برای تهیه برنامه ها شوند. ما برنامه های لازم برای حل برخی مسائل را در کوتاه مدت داریم. برخی مسائل هم در بخش اقتصاد کلان است مثلا باید قیمت ارز کنترل شود تا گرانی هم کنترل شود.

بر اساس این گزارش، سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم پیش از ظهر امروز، یکشنبه با حضور در بازار تهران، با کسبه و مردم دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار