شمارش آراء در حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد؛

احتمال کشیده شدن انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم

تهران (پانا) - با وجود اینکه شمارش آراء در حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد، احتمال کشیده شدن انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم بسیار زیاد است.

کد مطلب: ۱۴۸۴۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
احتمال کشیده شدن انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم

شمارش آراء در حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد و تا این لحظه و با توجه به میزان آراء اعلام‌شده از سوی ستاد انتخابات کشور، رقابت میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در جریان است و احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم بسیار زیاد است.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور بیان کرد: تاکنون از مجموع ۱۹ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۷۱۳، مسعود پزشکیان ۸ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۷۷ رأی؛ سعید جلیلی ۷ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۷۵۶ رأی؛ محمدباقر قالیباف ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۵۱۲ رأی و مصطفی پورمحمدی ۱۵۸ هزار و ۳۱۴ رأی است.

در صورت دومرحله‌ای شدن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ شاهد برگزاری دور دوم انتخابات خواهیم بود.

شمارش آرا در دیگر حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد و تا این لحظه و با توجه به میزان آراء اعلام‌شده از سوی ستاد انتخابات کشور، هیچ‌یک از نامزدها نتوانسته‌اند آرای لازم را کسب کنند.

به‌هرحال به‌نظر می‌رسد که جریان انقلابی در یک آزمون مهم قرار گرفته است چرا که جناح رقیب باور دارد که حضور متحد جبهه انقلاب به‌معنای شکست آنها در عرصه انتخابات خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار