رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

علل سانحه‌ سقوط بالگرد رئیس جمهور پیگیری می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به بازسازی صحنه سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور با حضور متخصصین و کارشناسان، گفت: بر اساس تجارب قضایی و نظرات کارشناسی بر روی قطعات بالگرد، پیگیر علل وقوع این سانحه‌ دلخراش خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۴۸۲۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
علل سانحه‌ سقوط بالگرد رئیس جمهور پیگیری می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان امروز یکشنبه در سومین روز هفته قوه قضاییه با حضور در منزل شهید امیر سرتیپ دوم خلبان سیدطاهر مصطفوی خلبان اصلی پرواز رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی؛ با همسر و فرزندان این شهید عالی قدر دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان در این دیدار با اشاره به آیه ۱۵۴ سوره بقره "وَ لا تَقولوا لِمَن یُقتَلُ فی‌ سَبیلِ اللهِ اَمواتٌ بَل اَحیاءٌ وَ لکِن لا تَشعُرون؛ به کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده اطلاق نکنید؛ اینها زنده‌اند" گفت: بهترین تعبیری که راجع به شهید مصطفوی و شهدای خدمت می‌توان داشت همین آیه است که رهبر معظم انقلاب در چهاردهم خرداد امسال در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) اشاره فرمودند که این آیه مطلق است، بحثی از حرکت نظامی و جنگ و قتال و مانند اینها نیست. هر کجا انسان در راه خدا گام بردارد و اگر حادثه‌ای بر او رخ دهد و در آن راه کشته شود، همان شهیدی محسوب می شود که خداوند متعال می‌فرماید این‌ها را مرده نپندارید، شهدای خدمت نیز زنده‌اند و بر سفره گسترده الهی از نعمات خداوند متعال ارتزاق می‌کنند.

وی، مرگ را از طبیعیات این عالم دانست و افزود: طبیعی است که هر کسی به یک صورتی از این دنیا برود، اتفاقات طبیعی مثل مریضی یا تصادف و هر عامل دیگر، اما آنچه مهم است این است که انسان در راه خدا و یک هدف عالی به لقای او بپیوندد و همچون شهید مصطفوی نامش در دفتر الهی ثبت شده و جاویدان بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار