پورمحمدی: فرهنگ نقطه قوت اسلام و انقلاب است

نباید اجازه داد تفکر امنیتی بر عرصه فرهنگ و هنر سایه بیاندازد

تهران (پانا) - نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت نباید اجازه داد تفکر امنیتی بر عرصه فرهنگ و هنر سایه بیاندازد، نظامیان و امنیتی‌ها باید به بالندگی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کمک کنند، اما نباید در انحصار سیاسیون و امنیتی ها باشد.

کد مطلب: ۱۴۸۱۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمدی: فرهنگ نقطه قوت اسلام و انقلاب است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید اجازه دهیم تفکر امنیتی بر عرصه فرهنگ و هنر سایه بیاندازد، نظامیان و امنیتی‌ها باید به بالندگی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کمک کنند، اما نباید در انحصار سیاسیون و امنیتی ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر سه شنبه - ۲۹ خرداد- در «میزگرد فرهنگی» که از شبکه دو رسانه ملی پخش شد، گفت: جامعه و تاریخ ایران را با فرهنگ می‌توان تعریف کرد و فرهنگ برجسته‌ترین نماد ایران است هرچند ما رفتار پادشاهانمان را مذموم می‌دانیم که به خاطر خصلت پادشاهی و سلطه گری است، در متن حکمرانی ایرانی فرهنگ برجسته است، دستگاه حکمرانی ایران در تاریخ به خاطر حاکمیت فرهنگ از یک نجابت، طهارت، عمق و نفوذ برخوردار است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: با ورود اسلام، ایران به سرعت به اسلام پیوست، زیرا اسلام اوج فرهنگ بود و ایران و ایرانی با فرهنگ عجین شده بود؛ لذا همدیگر را یافتند و خدمات متقابل ایران و اسلام گواهی بر این مدعا است.

پورمحمدی با بیان اینکه فرهنگ نقطه قوت اسلام و انقلاب است، تاکیدکرد: صفحات تاریخ ایران پر از لحظه‌های با شکوه فرهنگی است دنیای هنر در ایران با خلاقیت‌های مهم جمع شده است.

فرهنگ نقطه قوت اسلام و انقلاب است

پورمحمدی با بیان این که ما با فرهنگ کار داریم فرهنگ نقطه قوت اسلام و انقلاب است، انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. اصلی ترین عنصر انقلاب، فرهنگ بود. رهبر کبیر انقلاب عنصر فرهنگی بود؛ عنصر برجسته این است که رهبری انقلاب باید چهره علمی و فرهنگی باشد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در فرهنگ، زنان و مردان بازیگران اصلی هستند؛ نقطه قوت فرهنگ ایران، فرهنگ اسلامی است امروز جهان در نافهمی شدید جایگاه انسانی است زن و مرد امروز عنصر فاخر جهان نیستند زیرا در گرو لذت‌ها و جذابیت‌های زودگذر و کوچک هستند؛ اگر به تحصیل‌کرده‌ها نگاه کنیم، ظرفیت‌های بسیاری زیادی در کشور وجود دارد.

تفکر امنیتی بر عرصه فرهنگ و هنر نباید سایه بیاندازد

پورمحمدی در پاسخ به کارشناس برنامه مبنی بر اینکه ارزیابی شما از حضور عناصر و چهره‌های امنیتی در ساحت فرهنگ در دولت‌های سه دهه گذشته چیست؟ اظهار داشت: اکنون جلسه کیفرخواست در دادگاه که نیست.

کارشناس میزگرد گفت: یک عمری شما محاکمه کردید یک بار هم ما محاکمه کنیم، چه اشکالی دارد؟

پورمحمدی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تفکر امنیتی بر عرصه فرهنگ و هنر سایه بیاندازد، همه نظامیان و امنیتی‌ها باید به بالندگی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کمک کنند، اما نباید در انحصار سیاسیون و امنیتی‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر بیایم «فرهنگ اسلامی» را اوج خواهم داد، گفت: موفق‌ترین دوره وزارت کشور که رویکرد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مدنی داشت دوره من بود.

در این برنامه حجت الله ایوبی رئیس پیشین سازمان سینمایی و عبدالمهدی مستکین مدیر پیشین بخش فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو- ایران به عنوان مشاور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی حضور دارند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار