ترقی در گفت‌وگو با پانا:

زیر سوال بردن دستاوردهای دولت سیزدهم به نفع هیچ یک از نامزدها نیست

اگرچه اصلاح‌طلبان هنوز نتوانسته‌‌اند طرفداران خود را جذب کنند اما فعال در صحنه حاضر شدند

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اگر کسی از طریق تخریب دولت سیزدهم به دنبال کسب رأی باشد، کار عبثی کرده است، گفت به‌طور طبیعی زیر سوال بردن دستاوردهای دولت سیزدهم به نفع هیچ یک از نامزدها نیست چرا که مردم تخریب دولت را نمی‌پذیرند.

کد مطلب: ۱۴۸۱۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
زیر سوال بردن دستاوردهای دولت سیزدهم به نفع هیچ یک از نامزدها نیست

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با پانا ضممن اشاره به اولین مناظره انتخاباتی که شب گذشته پخش شد، اظهار کرد: «مناظره شب گذشته تقریبا به لحاظ رعایت معیارهای اخلاقی خوب بود و کاندیداها بر مدار اخلاق حرکت کردند اما در ورود به مسائل و موضوعات و پاسخگویی به سوالات بسیار کلی و بعضاً خارج از موضوع پاسخ‌ها را مطرح کردند. برخی نامزدها نیز با ایجاد ناامیدی، وضعیت را وضعیتی نامناسب جلوه می‌دادند به گونه‌ای که نقاط مثبت نظام و کشور نادیده گرفته می‌شد.»

وی افزود: «اکثریت کاندیداها سعی می‌کردند راهکارهایی برای سوالات مطرح شده ارائه دهند که بعضی راهکارهای کلی و بعضی نیز با برنامه جزئی روش‌های پیشنهادی را ارائه می‌کردند. در مجموع به نظر می‌رسد که این مناظره به نسبت مناظره دوره‌های قبل مناظره مناسب‌تری بود و سیاه‌نمایی در آن کمتر دیده می‌شد. امیدواریم که در مناظره‌های بعدی به سایر حوزه‌های حکمرانی و مدیریت جامعه پرداخته شود.»

این فعال سیاسی با اشاره به چهار شاخص «امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت» مد نظر مقام معظم رهبری، گفت: «شاخص‌هایی که به دستگاه‌های نظارتی مربوط می‌شود، عملیاتی شده است. زمینه رقابت بین دیدگاه‌های مختلف فراهم شده و تقریبا از همه سلایق، نامزد داریم. در بُعد سلامت انتخابات نیز تاکنون با دقت‌های صورت گرفته و تاکیداتی که بر اجرای قانون شده است، بخشی از سلامت انتخابات به لحاظ روانی حفظ شده است البته هنوز نسبت به شایعات و تهمت‌هایی که در فضای مجازی زده می‌شود، اقدام اساسی و جدی صورت نگرفته است اما در مجموع به نظر می‌رسد که سلامت انتخابات، نسبت به سال‌های گذشته بهتر رعایت می‌شود.»

ترقی اضافه کرد: «از بُعد تبلیغات نیز از آنجایی که فرصت کم است و روند انتخابات به‌صورت غیرمنتظره برگزار شد، نامزدها به برنامه‌های صدا و سیما اکتفا می‌کنند.» 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی کشور آمادگی لازم را برای تامین امنیت انتخابات دارند، افزود: «وزارت کشور فضا را برای مشارکت و حضور جدی نامزدها و طرفدارانشان فراهم کرده است. مشارکت نیز به فعالیت احزاب بازمی‌گردد؛  در این دوره احزاب اصلاح‌طلب به‌صورت فعال در صحنه حاضر شدند. اگرچه هنوز نتوانسته‌‌اند قشر طرفدار خود را جذب کنند، اما فعالیت دارند و به نظر می‌رسد رقابت در سطح قابل ملاحظه‌ای شکل می‌گیرد که امیدواریم نتیجه آن مشارکت بالا در انتخابات باشد.»

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: «به‌طور طبیعی زیر سوال بردن دستاوردهای دولت سیزدهم به نفع هیچ یک از نامزدها نیست چرا که مردم تخریب دولت را نمی‌پذیرند. مردم در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور نشان دادند که نقاط ابهامی که توسط برخی رسانه‌ها ایجاد شده بود تا عملکرد دولت سیزدهم دیده نشود، این ابهامات امروز برطرف شده و مردم متوجه دستاوردهای دولت سیزدهم هستند. بنابراین اگر کسی از طریق تخریب دولت سیزدهم به دنبال کسب رأی باشد، کار عبثی کرده است.»

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار