مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه:

۳۴۴ صندوق اخذ رأی برای ایرانیان خارج از کشور در نظر گرفته شده است

تعرفه‌ها و اقلام به نمایندگی‌های در خارج کشور ارسال شده است

تهران (پانا) - مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت ۳۴۴ صندوق اخذ رای برای ایرانیان خارج از کشور در نظر گرفته شده است که بیشترین تعداد صندوق رأی برای کشور آمریکاست.

کد مطلب: ۱۴۸۱۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
۳۴۴ صندوق اخذ رأی برای ایرانیان خارج از کشور در نظر گرفته شده است

علیرضا محمودی در نشست خبری با محوریت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خارج از کشور، اظهار کرد: ما برای برگزاری انتخابات در سال آینده در حال برنامه‌ریزی بودیم که حادثه تلخ شهادت آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان پیش آمد و موجب شد انتخابات زودتر برگزار شود.

وی افزود: با نمایندگی‌ها، سفارتخانه‌ها و سرکنسولی‌ها تماس گرفتیم از آنها خواستیم برآورد اولیه را داشته باشد. از ۱۳۸ نمایندگی نامه‌هایی را مبنی بر ارسال اقلام و تعرفه دریافت کردیم که پس از هماهنگی با وزارت کشو‌ر و اخذ تعرفه برای ۳۴۴ صندوق تهیه شد. در حال حاضر تعرفه و اقلام به نمایندگی‌‌های ما ارسال شده است.

وی اضافه کرد: در طول این مدت با سفرای محترم در تماس بودیم و خوشبختانه اطمینان لازم از برگزاری این انتخابات را در نمایندگی داریم.

محمودی بیان کرد: ۳۴۴ صندوق اخذ رای تا به این لحظه داریم. بیشترین تعداد صندوق رای در کشور آمریکاست؛ بیش از ۳۰ صندوق اخذ رای در این کشور خواهیم داشت. هماهنگی لازم برای داشتن صندوق سیار نیز صورت گرفته و تعدادی صندوق سیار نیز در آمریکا خواهیم داشت.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت: برگزاری انتخابات در کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق و کشورهای همسایه نیز تدارک دیده شده است؛ در کشور عراق ۲۳ صندوق اخذ رای داریم.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از هموطنان ایرانی مقیم کانادا درخواست داشتند که بتوانیم رأی آنها را اخذ کنیم. ملاقاتی با حافظ منافع کانادا در تهران داشتیم و درخواست کردیم این حق مسلم هموطنان ما را به رسمیت بشناسند که در حال حاضر منتظر پاسخ آنها هستیم. 

وی در پاسخ به خبرنگار پانا درباره تعداد رأی اولی‌ها و همچنین شرایط قانونی برای آنها، گفت: مطابق قانون انتخابات در خارج از کشور همه اتباع ایرانی که سن آنها براساس قانون ۱۸ سال شده باشد، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. داشتن شناسنامه، کارت ملی یا گذرنامه کفایت می‌کند. پس از انتخابات آرا تفکیکی را دوستان از وزارت کشور اعلام خواهند کرد.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور در پاسخ به سوالی مورد فراهم شدن امکان مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما پیش‌بینی لازم را انجام دادیم، تعرفه‌های لازم را برای اخذ آرای ایرانیان و حجاج عزیز به عربستان ارسال کرده‌ایم، قطعاً در سفارت ایران در ریاض و کنسولگری کشورمان در جده صندوق اخذ رأی خواهیم داشت و  سرکنسولگری ایران در جده و سفیر ایران در ریاض با مقامات عربستان رایزنی کرده‌اند تا زائران ما بتوانند در انتخاب شرکت کنند و ان‌شاءالله این مهم محقق شود.

محمودی با اعلام اینکه هیأت نظارت در وزارت خارجه به ریاست علیرضا بیگدلی معاون کنسولی وزارت خارجه تشکیل شده است، گفت: ناظران شورای نگهبان در خارج از کشور حضور خواهند داشت.

وی درباره بیانیه سفارت ایران در رم نیز گفت: سفیر ایران در رم درباره موضوع بیانیه‌ای را صادر کردند. تعداد اندکی قصد داشتند تحت عنوان جامعه ایرانیان برخی از هموطنان ما را تحت تاثیر قرار دهند و سفارت اعلام کرد رایزنی لازم را با مقامات انجام داده و زمینه لازم را برای حضور ایرانیان در سفارت ما در رم و سرکنسولگری ایران در میلان کاملا فراهم است و ما نگرانی در این خصوص نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار