کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری:

با مشارکت مردم و همکاری نخبگان از بحران خارج می‌شویم

تهران (پانا)- پزشکیان، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت با مشارکت مردم و همکاری با نخبگان و سرمایه‌گذاران مملکت را از بحران خارج می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۴۸۱۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
با مشارکت مردم و همکاری نخبگان از بحران خارج می‌شویم

مسعود پزشکیان در برنامه با مردم اظهار کرد: نمی‌گوییم همه مشکلات را حل خواهیم کرد اما با مشارکت مردم و همکاری با نخبگان و سرمایه‌گذاران مملکت را از بحران خارج می‌کنیم.

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه شهدای انقلاب از جانشان گذشتند و فرزندانشان مانده‌اند، گفت: شاید نتوانم همه مشکلات را حل کنم. اما قطعاً با حضور مردم به خصوص دانشگاهیان، خبرگان و مردمی که می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم - اگر دست به دست هم دهیم - قطعاً می‌توانیم تغییری ایجاد کنیم. می‌توانیم در جایی که اختیار داریم علمی برخورد کنیم. درست برخورد کنیم و بر اساس حق عمل کنیم و عادل باشیم و عادلانه رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه باید مانع رفتارهای غیرانسانی و اخلاقی شویم بیان کرد: سیستم؛ چهره‌ای که از دین به ما نشان داده‌، جز خشونت، بدرفتاری، گرفتن و اخراج کردن در ذهن مردم، به وجود نیاورده است، در صورتی که بدین نحوه نیست؛ هر ایرانی که در این مملکت زندگی می‌کند به عنوان یک پتانسیل و به عنوان یک نیرو می‌تواند در ساختن آینده این کشور تأثیرگذار باشد.

پزشکیان با بیان اینکه ما در حد و اندازه اختیاراتی که داریم می‌توانیم تأثیر گذار باشیم چراکه ما نمی‌توانیم صدها کار را مدیریت کنیم، بیان کرد: اگر آمده‌ام، نه برای آنکه بگوییم همه مشکلات را حل خواهیم کرد، ولی می‌توانیم با مشارکت، همدلی، همزبانی و اعتماد به نخبگان، دانشمندان و توانمندانی که در صحنه هستند، می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه اگر نخبگان و دانشمندان حتی اگر مثل من فکر نکنند، به این مملکت و آب و خاک باور دارند، تاکید کرد: ما باید با همراهی آن‌هایی که سرمایه‌گذارند، تولید کننده‌اند، تاجرند، مشکلات را برطرف کنیم. بنابراین مملکت اگر می‌خواهد از این بحران بیرون بیاید، تجاری می‌خواهد که صادق و درستکارند؛ تولید کننده‌هایی می‌خواهد که به مملکت خود عشق می‌ورزند.

وی خاطرنشان کرد: ما در ترکی ضرب المثلی داریم که می‌گوید وقتی جمعیتی با هم بیاید، مثل سیلی است که هر چیزی جلوی آن باشد، می‌برد. اگر مردم در صحنه باشند هیچ مشکلی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را در رفتن به سمت هدف بگیرد؛ مشکل ماییم. وقتی ما آدم‌های غیر کارشناس و کم سواد را بر باسوادها حاکم می‌کنیم، وقتی کاری می‌کنیم ، به آن‌هایی که عالم و نخبه‌اند، بی‌احترامی می‌شود؛ وقتی قهرمان‌های ما در دنیا که برای ما افتخار خلق کردند، به آنها بی‌احترامی می‌کنیم؛ وقتی با کسانی که در مملکت شغل ایجاد کرده و تولید می‌کنند، با زبان دیگری حرف می‌زنیم و آنها را طور دیگری به جامعه معرفی می‌کنیم، معلوم است بقیه گرفتاری‌ها زاییده همین رفتاری است که ما داریم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار