وزیر علوم: نگرانی برای سازوکار برگزاری کنکور وجود ندارد

تهران(پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال گذشته سازوکار برگزاری کنکور در حال اجرا است و نگرانی برای اعمال تغییرات در آن وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم: نگرانی برای سازوکار برگزاری کنکور وجود ندارد

محمدعلی زلفی گل در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دوست دارم کسی رئیس جمهور شود که مشی و منشش شبیه شهید رئیسی باشد.

وی ادامه داد: چنین رئیس جمهوری باید پهلوان سیاسی باشد نه قهرمان سیاسی. بین قهرمان و پهلوان تفاوت وجود دارد. برای قهرمان شدن قانون وجود دارد، برخی آن را رعایت می‌کنند و برخی دیگر رعایت نمی‌کنند، اگر هم رعایت نکردند با پرداخت جریمه، باز به مقام قهرمانی می‌رسند، اما در پهلوانی باید اخلاق، ایمان، وجدان و معرفت رعایت شود مثل جهان پهلوان تختی که وقتی پای آسیب دیده حریف را دید آن را نگرفت.

وی ادامه داد: در عالم سیاست نیز همین قاعده وجود دارد. پهلوان رئیسی با اینکه می‌توانست جواب بد اخلاقی‌ها را بدهد اما هیچ وقت این کار را نکرد و تقوای سیاسی را رعایت کرد حتی گذشتگان را منکوب نکرد و گناه را گردن آنان نینداخت بلکه از آنان را تقدیر کرد.

وزیر علوم درباره نگرانی خانواده ها درباره تغییرات در کنکور، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه‌ای که داشت از سال گذشته قانونی را تصویب کرد که در حال اجرا است و عدم ثبات در این بخش وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه چند سال اجرا و ارزیابی می شود و اگر لازم بود تغییراتی لحاظ خواهد شد. اما اکنون هیچ نگرانی برای برگزاری کنکور و سازوکار آن وجود ندارد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار