الهیان در گفت‌و‌گو با پانا:

در فضای تبلیغات انتخاباتی، دستاوردهای دولت سیزدهم نباید نادیده گرفته شود

ایجاد دلسردی و ناامیدی موجب کاهش مشارکت خواهد شد/ برنامه نامزدها برای دفاع از حقوق زنان به اطلاع مردم برسد‌

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت نباید دستاوردهای دولت سیزدهم نادیده گرفته شود یا با سیاه‌نمایی، عملکرد دولت آقای رئیسی زیر سوال برده شود.

کد مطلب: ۱۴۸۰۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
در فضای تبلیغات انتخاباتی، دستاوردهای دولت سیزدهم نباید نادیده گرفته شود

زهره الهیان در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: «انتخابات پیش رو در برهه حساسی از تاریخ انقلاب صورت می‌گیرد؛ در این شرایط حساس که رئیس جمهور عزیز ما و همراهانشان به شهادت رسیدند، نیاز است یک فضای وفاق و همدلی در کشور حاکم باشد. فضایی که در آن اخلاق و تقوای سیاسی رعایت شود و به نوعی مردم با امید به آینده در انتخابات شرکت کنند.»

وی افزود: «کاندیداها نباید در مناظره‌ها و فضاهای تبلیغاتی به نوعی با ارائه تصویر سیاه از آینده و بدون توجه به دستاوردهای نظام و انقلاب، عینک بدبینی و سیاه‌نمایی به چشم بزنند و برای تقویت جایگاه خود، بخواهند رقیب را با بداخلاقی تخریب کنند. اینها فضایی است که باعث ایجاد دلسردی و ناامیدی مردم خواهد شد و شرایط را به سمت کاهش مشارکت مردم پیش خواهد برد.»

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «در این دوره چون از سوی دولت مستقر ما رئیس‌جمهور شهید را در مناظرات نداریم که از عملکرد دولت در طول سه سال گذشته دفاع کند، قاعدتاً نباید دستاوردهای دولت نادیده گرفته شود یا با سیاه‌نمایی، عملکرد دولت آقای رئیسی زیر سوال برده شود که طبیعتاً رعایت انصاف و اخلاق در این زمینه یکی از اصولی است که همگان باید به آن پایبند باشند. مقام معظم رهبری نیز  این موضوع را به نامزدها و هواداران آنها تاکید کردند.»

الهیان درباره برنامه نامزدها برای حمایت از حقوق بانوان نیز گفت: «ظرفیت 50 درصدی جامعه زنان که جمعیت اثرگذار کشور است، باید به خوبی دیده شود و برنامه نامزدها برای دفاع از حقوق زنان و جامعه زنان به اطلاع مردم برسد.»

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: «یکی از نکاتی که لازم است کاندیداها در برنامه‌های خود اعلام کنند، این است که چه میزان از کابینه یا مدیریت‌های کلان را قرار است به خانم‌های توانمند و متخصص بر اساس اصل شایسته‌سالاری واگذار کنند. نامزدها باید برنامه خود برای حضور بانوان در مدیریت‌های کلان که مطالبه مقام معظم رهبری نیز هست، براساس اصل شایسته سالاری خانم‌ها نقش و اثر خود را در پیشرفت کشور تحقق ببخشند. طبیعتاً این موضوع منجر به افزایش مشارکت بانوان و عموم جامعه زنان خواهد شد.»

لازم به ذکر است، «محمدباقر قالیباف»، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار