خدمت‌رسانی دولت مردمی ادامه دارد؛

تحقق وعده شهید جمهور برای گازرسانی و رفع تنش آبی مردم سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - وعده رئیس جمهور شهید به مردم سیستان و بلوچستان محقق شد و هم اکنون مساله تنش آبی و گازرسانی برخی از مردم این استان رفع شده است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تحقق وعده شهید جمهور برای گازرسانی و رفع تنش آبی مردم سیستان و بلوچستان

۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور شهید در دومین سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان رفت و در آن سفر بر ضرورت توسعه سیستان و بلوچستان براساس آمایش سرزمینی، بهره‌گیری مناسب از ظرفیت سواحل مکران، تقویت اقتصاد دریا، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و رفع مساله کمبود آب تاکید کردند. 

مردم سیستان و بلوچستان آماده میزبانی از رئیس جمهور و هیات همراه برای دومین بار بودند اما ناگهان شوکه شدند و پس از آن واقعه تلخ، ناباورانه در سوگ شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه نشستند؛ اما از آنجایی که پیگیری و عملیاتی کردن وعده‌های شهید جمهور از اهداف اصلی دولتمردان است، روز گذشته محمد مخبر طی مراسمی به‌صورت ویدئو کنفرانس از ۳ طرح کلان دولت سیزدهم در بخش نفت و گاز در استان سیستان و بلوچستان و همچنین ۸ طرح کیفی‌سازی و انتقال فرآورده‌های نفتی در ۵ استان کشور به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار بهره‌برداری کرد.

به گفته مخبر افتتاح پروژه‌های عمرانی در استان سیستان‌وبلوچستان و دیگر استان‌های کشور نشان می‌دهد توقع و خواسته رئیس‌جمهوری شهید بر زمین نمانده و از همه همکاران در دولت برای تلاش و پیگیری بی‌وقفه کارها صمیمانه قدردانی می‌کنم.‎

در سال‌های گذشته قبل از شروع دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان ضریب برخورداری مردم از آب بسیار کم بوده است، بر این اساس برنامه‌ریزی جامعی برای سراسر این استان از شمال، جنوب و شهرهای میانی در دستور کار دولت مردمی قرار گرفت.

‎پیرامون این موضوع با توجه به اینکه استان پهناور سیستان و بلوچستان ۱۱ درصد مساحت کشور را شامل می‌شود، رئیس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به این خطه داشت.

‎ساخت سدها، طرح‌های انتقال آب، طرح‌های آبرسانی روستایی، تصفیه خانه و انواع طرح‌های مختلف برای حل این مشکل در دستورکار قرار گرفت به گونه‌ای که در کمتر از یک سال شاهد بهره‌برداری از سد عظیم کهیر در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان بودیم.

IMG_6748

‎مسائل استان سیستان‌وبلوچستان در بخش آب، بهداشت و درمان، جاده‌های مواصلاتی، گاز و اشتغال از جمله مسائل اولویت‌دار در نگاه رئیس‌جمهور شهید بوده است.

جهاد آبرسانیِ سیستان و بلوچستان در دولت رییس جمهور شهید در حالی باعث رفع تنش آبی بویژه در روستاهای این استان پهناور شد که اجرای طرح تامین آب اضطراری منطقه سیستان و زاهدان، پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های جنوبی و شرقی کشور و افتتاح سدهای «کهیر» و «شهری کور» تنها بخش کوچکی از اقدامات شهید آیت الله رئیسی در کاهش تنش آبی این استان بود.

طرح‌های گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفت و وعده رئیس جمهور شهید به مردم در راستای تحقق یک آرزوی دیرینه محقق شد و هم اکنون مردم این استان پس از سال‌ها از گازشهری برخوردار هستند.

جواد اوجی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های حوزه گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۵۰ پروژه کلان در این سه سال به ارزش ۴۷.۵ میلیارد دلار در کشور شروع شده است، گفت : از مجموع ۱۵۵ پروژه اعلام شده که در این سه سال به بهره برداری رسیده است، بسیاری از پروژه ها تا ۱۵ سال بر روی زمین مانده بود.

به گفته وزیر نفت، آیت الله رئیسی تاکید داشت که در این دوره انقلابی در حوزه گازرسانی در این استان رقم بخورد؛ در واقع بارها در جلساتی که خدمت رئیس جمهور شهید بودیم، ایشان پیگیر طرح‌های این منطقه بودند.

اوجی تاکید کرد: در سه سال از عمر دولت در حوزه صنعت نفت و گاز کشور بیش از ۱۵۵ پروژه نیمه تمام و جدید به ارزش ۳۴ میلیارد دلار به بهره برداری رسیده که این پروژه ها عمدتا پروژه هایی در بخش بالادستی نفت اعم از توسعه میادین نفتی، گازی و جمع آوری گازهای مشعل بوده و در بخش پایین دستی در حوزه صنعت نفت و گاز که بخش حوزه پالایشگاه نفت، پالایشگاه گاز، خطوط انتقال فرآورده های نفتی و خطوط انتقال گاز تعریف می‌شود.

آنچه که حائز اهمیت است تداوم راه شهید رئیسی است. پس از شهادت آیت‌الله رئیسی، برنامه‌های دولت که ناظر بر تصمیم‌گیری‌های کلان بود، بدون هیچ توقف و تغییری ادامه یافت؛ این امر، هم مدنظر مقام معظم رهبری و هم درخواست مردم از دولت بود بر همین اساس رویکرد اعضای دولت، در فقدان رئیس جمهوری، بدون تغییر ماند و ارائه خدمت بیش از پیش ادامه یافت. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار