شاکری در گفت‌وگو با پانا:

اشخاصی که تناسب گفتمانی با آیت‌الله رئیسی نداشتند از سوی مردم پذیرفته نمی‌شوند

دولت آینده باید مکمل دولت سیزدهم باشد/ عضویت ایران در بریکس و شانگهای برای مخالفان دولت، تعجب برانگیز بود

تهران (پانا) - دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم کسی که هیچ تناسب گفتمانی با آیت‌الله رئیسی نداشته و ندارد را نمی‌پذیرند، گفت امروز به یک رئیس‌جمهور مکمل نیاز داریم تا روابط خارجی و مراودات اقتصادی، شرطی نشود.

کد مطلب: ۱۴۷۷۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اشخاصی که تناسب گفتمانی با آیت‌الله رئیسی نداشتند از سوی مردم پذیرفته نمی‌شوند

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به شهادت شهدای خدمت، اظهار کرد: «واکنش مردم نسبت به شهادت آیت‌الله رئیسی و اظهار ارادتی که نسبت به ایشان داشتند، نشان داد که مولفه‌های جذب عاطفی که در شخصیت آقای رئیسی وجود داشت، چه عمق و نفوذی پیدا کرده است. برخی دلنوشته‌ها نشانگر عمق این مطلب است.»

وی افزود: «قطعاً بدون همراهی مردم مدیریت مسائل بانک‌ها، بنگاهداری، مسکن، اشتغال، ارز و گرانی امکان‌پذیر نبود بنابراین گفتمان مردمی و جوانان حائز اهمیت است و باید گسترش یابد.»

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بیان کرد: «به نظر می‌رسد این گفتمان با روحیه مردم و حرکت عمومی جامعه درآمیخته شده است و کسی که قصد دارد سکان ریاست‌جمهوری را به دست بگیرد،‌ باید چهره مکمل آیت‌الله رئیسی و فعالیت‌های ایشان باشد. مردم کسی که هیچ تناسب گفتمانی با آیت‌الله رئیسی نداشته و ندارد را نمی‌پذیرند. جریان‌های اصلاح‌طلب و اعتدالیون که قصد ناکارآمد جلوه‌دادن دولت و قهر مردم با نظام و دولت را داشتند، ناموفق شدند. به‌خصوص شهادت آیت‌الله رئیسی نیز ارتباط تنگاتنگ مردم با مجموعه نظام و دولت را نشان داد.»

وی گفت: «باید در این راستا اشخاصی که قصد حضور در عرصه انتخابات دارند، خود را تنظیم کنند، یعنی جنس این رقابت با سایر انتخابات تفاوت جدی دارد به این‌صورت که در دوره‌های قبل کسانی که در صحنه مناظره قرار می‌گرفتند، به‌دنبال ناتوان جلوه دادن جریان حاکم بودند در صورتی که امروز روحیه و عاطفه مردم اجازه رشد چنین جریانی را نمی‌دهند که قصد زیر سوال بردن دولت سیزدهم را داشته باشند.»

شاکری به راهبردهای دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: «دولت یازدهم و دوازدهم به‌دلیل اینکه هم قرابت فکری و سبک زندگی با جریان سلطه،‌ غرب و اروپا را داشتند، دائم مولفه‌های نظام را به آن سمت سوق می‌دادند و عمداً ارتباط با شرق را نهی می‌کردند.»

این فعال سیاسی ادامه داد: «با تغییر دولت و مجلس شاهد پیشرفت چشمگیری بودیم. عضویت ایران در بریکس و شانگهای برای مخالفان دولت تعجب برانگیز بود. ارتباط با همسایگان از دستاوردهای دولت سیزدهم بود. این روند باید حفظ شود. امروز به یک رئیس‌جمهور مکمل نیاز داریم تا روابط خارجی و مراودات اقتصادی، شرطی نشود.»

وی خاطرنشان کرد: «بانیان وضع موجود که موجب تحریم‌های سنگین شدند، سعی دارند خود را به عنوان منجی معرفی کنند و فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کنند که البته ملت ما حافظه خوبی دارد و به لحاظ تاریخی دچار آلزایمر تاریخی نشده است و عملکردها را در ذهن دارد.»

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار