در حال به روز رسانی؛

پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها و مسئولان در پی شهادت آیت الله رئیسی

تهران (پانا) - شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری با صدور پیام هایی جداگانه شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفتند.

کد مطلب: ۱۴۷۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها و مسئولان در پی شهادت آیت الله رئیسی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

در پی شهادت سیدالشهدای خدمت، شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری با صدور پیام های جداگانه ای شهادت رئیس دولت سیزدهم را تسلیت گفتند.

قالیباف: در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش، نوشت: در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد. عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار با صفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.»

عارف: اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه رو به رو شود

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان او در جریان حادثه بالگرد ، با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر سرنشینان این بالگرد، با بر شمردن ویژگی های اخلاقی رئیس جمهور تاکید کرد: با کمک مردم و مسئولان اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه رو به رو شود .

متن این پیام به شرح زیر است:

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خبر شهادت جناب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم در جریان حادثه بالگرد حامل ایشان و در حین خدمت و انجام وظیفه  قلب همه ما را به درد آورد.

این حادثه تلخ و اندوه‌بار که منجر به شهادت وزیر محترم امور خارجه ، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور هم شد باید تمامی جوانب آن بخصوص علت وقوع حادثه مورد بررسی جدی قرار گیرد و نتایح حاصل از بررسی های کارشناسانه به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

جناب آقای رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی،  ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.

اینجانب که سابقه مراودت کاری و دوستی با آقای رئیسی را بویژه در زمانی‌که ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشتند دارم بر این باورم که نبود ایشان در جمع دوستان انقلاب داغ بزرگی برای علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت .

شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب ، مردم فهیم ایران عزیز ، اعضای هیات دولت جمهوری اسلامی ایران ، همسر محترم آقای رئیسی ،سرکار خانم دکتر جمیله علم الهدی، فرزندان ایشان و همه بستگان داغدار تسلیت عرض می کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه دردناک از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاالله را مسئلت دارم .

مطمئنا با همکاری همه علاقه مندان به ایران عزیز و همراهی خوب مردم صبور کشورمان و مسئولان محترم با حفظ انسجام و همدلی اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه رو به رو شود.

لاریجانی: حادثه تاثرآور شهادت رئیس‌جمهور  همگان را سوگوار کرد

علی لاریجانی روز دوشنبه در پیامی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان او در جریان حادثه بالگرد نوشت: حادثه تاثرآور شهادت رئیس‌جمهور و همراهان همگان را سوگوار کرد.

وی افزود: برای ایشان و امام جمعه بزرگوار تبریز و وزیر امور خارجه تلاشگر و استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان رحمت واسعه الهی را خواستارم. ان شاالله خدمات ارزشمند آنان در پیشگاه الهی مرتبتی شایسته برای این سفر کردگان مهیا کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و خانواده عزیزان، از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم.

مطهری: آیت‌الله رئیسی متواضع و نسبت به حقوق مردم حساس بود

علی مطهری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی شهادت رئیس جمهوری و هیات همراه را تسلیت گفت و بیان کرد: آیت‌الله رئیسی بالاترین مقام اجرایی کشور دارای شخصیتی متواضع و برای مردم احترام قائل و نسبت به حق  آنها حساس بودند.

شمخانی: رئیسی خستگی ناپذیر و دوست داشتنی بود

علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی نیز ضمن تسلیت درگذشت آیت الله رئیسی گفت: رئیس جمهور سخت کوش و مجاهد و خستگی ناپذیر، روحانی مردمی و دوست داشتنی بود.

پیام آیت‌الله سیستانی در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران

آیت الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر  شیعیان در نجف در پیامی نوشت: با نهایت تاسف خبر وفات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهانش را دریافت کردیم.

در این پیام آمده است: این ضایعه دردناک را به ملت و دولت ایران به‌ویژه خانواده جان باختگان تسلیت می‌گویم و برای آن ها آرزوی صبر و شکیبایی دارم.

احسان صالحی: خادم الرضا در قامت رئیس‌جمهور تا لحظه آخر خادم بود

 احسان صالحی نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، در واکنش به شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، نوشت: «‌در شب ولادت مولایش به آرزوی دیرینه‌اش رسید. می‌گفت «حاج قاسم آن روزی که برای غبارروبی داخل مضجع نورانی حضرت رضا شد حال دگرگونی داشت و شهادتش را همان‌جا از آقا گرفت کاش قسمت ما هم بشود». خادم الرضا در قامت رئیس‌جمهور تا لحظه آخر خادم بود. جانش را پای خدمت داد. دنیا بداند مکتب اهل بیت چنین خادمانی دارد که برای خدمت جان می‌گذارند. عجب شبی بود دیشب. هر ساعتش یک عمر گذشت تا صبح که بدن سوخته و مقطع سید پیدا شد. حالا هم که زمان متوقف شده. حال و هوامان مثل صبح شهادت حاج قاسم است. سایه رهبر عزیزتر از جان‌مان بر سر امت مستدام. سر خم می سلامت.»

کیومرث هاشمی: آیت الله رئیسی همواره برای حل مشکلات مردم تلاش شبانه‌روزی می‌کرد

وزیر ورزش و جوانان با انتشار پیامی، شهادت رئیس دولت مردمی سیزدهم را به ملت شریف ایران تسلیت گفت.

متن پیام کیومرث هاشمی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون.

غم و اندوهی بی‌پایان جامعه ورزش و جوانان ایران اسلامی را در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ بالگرد فراگرفته است.

این ضایعه‌ اسفبار مایه‌ تالم جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.

آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم به‌ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

اینجانب شهادت عالم برجسته آیت‌الله رئیسی، رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

همچنین مراتب تاثر خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان‌شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقاءلله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم ‌و از خداوند متعال آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمت‌گذاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.

امیر آشتیانی: رئیس‌جمهور در «میدان خدمت به مردم» به شهادت رسید

امیر محمدرضا آشتیانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، نوشت: «آهوشدن که قسمت هرکس نمی‌شود، ضامن‌ترین امام تو را در برگرفت. خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی، خدمتگزار محبوب ملت ایران و همراهان محترم ایشان، در ایام ولادت امام‌ رضا (ع)، در میدان «جهادِ خدمت به مردم» به‌ شهادت رسید و مهمان آن امام‌ مهربان شدند.»

حاج علی اکبری:  عدالت‌خواهی و فسادستیزی از بارزترین ویژگی‌های آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پیامی با تسلیت شهادت رییس جمهور کشورمان و همراهان تاکید کرد شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

متن این پیام به شرح ذیل است :

منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

 خبر غمبار شهادت سید خدوم و محبوب، رئیس جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله آقای سیدابراهیم رئیسی و همراهان عزیز ایشان پس از ساعت‌ها بیم و امید و چشم انتظاری، موجی از اندوه و حزن ملی را در دل‌های ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های جهان، پدید آورد و قلب‌های همه ما را به داغی بزرگ نشاند.

 شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

 عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده زیستی، خستگی ناپذیری توام با خردمندی و شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی‌تکلف و صمیمی در بین مردم، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت برای تحقق آرمان‌های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و مدیر عالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود. همه این صفات حسنه، برخاسته از انس او با عبادت و سحر و توسل و ثمره خدمت خالصانه‌اش به آستان حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و السلام بود که پاداش آن را نیز در شب میلاد امام رئوف دریافت کرد و به شهیدان والامقام، رجایی و باهنر پیوست.

زاکانی: توصیه همیشگی آیت الله رئیسی به اعضای کابینه دولت انقلابی؛ خدمت، خدمت و خدمت به مردم بود

علیرضا زاکانی در پیامی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور با بیان اینکه آن شهید بزرگوار در طول بندگی خدا هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا آخرین لحظه حیات پربار خویش دنبال نکرد و تبعیت محض خود از خط ولایت را بارها به نمایش گذاشت، نوشت: مشی آن خادم مردم و یار رهبر، تلاش در مسیر رضای خدا و کار برای مردم بود و تمام وقت خود را بدون تعطیلی و توقف، صرف خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور کرد و توصیه همیشگی ایشان به اعضای کابینه دولت انقلابی؛ خدمت، خدمت و خدمت به مردم بود.

وی تاکید کرد: چنین شخصیتی، کانون وحدت و هم‌افزایی جمعی از یاوران نظام و پیروان رهبر فرزانه انقلاب بود و سرانجام خداوند پاداش بندگان خاص و خادمان خالص را در شهادت و زیستن در جوار رحمت خویش قرار داد.

شهردار تهران در پیام خود اورده است: یقین دارم در پرتوی هدایت مقام عظمای ولایت، راه شهیدان دولت خدمتگزار، همچون راه شهیدان والامقام رجایی و باهنر ادامه خواهد یافت و مردم ایران، با اتکال به الطاف الهی، پرچم این حرم را برافراشته نگاه خواهند داشت.

آیت الله نوری همدانی: رئیس جمهور تمام عمر را صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود

آیت الله نوری همدانی در پی شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان پیام تسلیتی صادر کرد.  

بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در روز ولادت با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) خبر شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان و بی بهره شدن از خدمتگزاران مخلص مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود و در همه عرصه ها چه در دستگاه قضا و چه در دوران ریاست قوه مجریه صادقانه عمل نمود و آنچه بنده از ابتدای آشنایی در سال‌ ۵۴ تا به امروز در او دیدم و شهادت می دهم اینست که رضای خدا را در امور در نظر می‌گرفت و معتقدم شهادت او پاداش این خدمات خالصانه بوده است. 

بی شک مردم عزیز قدردان آن همه زحمات هستند، ان شاءالله این مسیر خدمت با توجهات حضرات معصومین (علیهم السلام) خاصه حضرت بقیه الله الاعظم  (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری رهبر معظم و حمایت مردم متدین، از طریق خدمت گزاران ادامه خواهد یافت. 

لازم می‌دانم یاد امام جمعه مردمی تبریز حجت الاسلام والمسلمین شهید آل هاشم، وزیر محترم خارجه و همراهان دیگر را گرامی بدارم. در پایان شهادت این عزیزان را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن عزیزان مسئلت می نمایم.

سیدحسن خمینی: شوق خدمتگزاری به مردم مهمترین ویژگی شهید رئیسی بود

سید حسن خمینی: صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

پیام تسلیت آیت الله سبحانی در پی شهادت خادم الرضا آیت الله رئیسی 

آیت‌الله سبحانی هم با صدور پیامی شهادت خادم الرضا آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید و هیات همراه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

انا للّه وانا الیه راجعون

ضایعه جانگداز شهادت رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران حجة الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (قدس سره)، و هیأت همراه، دل‌های بیدار را تکان داد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.

آن عزیز از دست رفته انسانی فداکار و پرتلاش بود که به شهادت همگان وقت خود را در دوران ریاست جمهوری بر حل مشکلات اقتصادی و سیاسی وقف نمود؛ و بحمدالله تا آنجا که شرائط اجازه می‌داد موفقیت بالایی داشت.

اینجانب شهادت ایشان و هیأت همراه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، و جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان و دکتر رحمتی استاندار تبریز را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، و ملت سرفراز ایران و خانواده‌های معزز آنان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای همگان غفران و رضوان الهی و علو درجه را خواهانم.

روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز را در پی سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت و نوشت: خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.  

رئیس‌جمهور سابق در پیام خود آورده است: اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت موسی بن الرضا(ع) در روز میلادشان مهمانشان فرماید.

واعظی: درگذشت شهادت‌گونه و مظلومانه رییس‌جمهور را تسلیت می‌گویم

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس دولت دوازدهم با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه ایشان، گفت : درگذشت شهادت گونه و مظلومانه رییس  جمهور محترم را به ملت نجیب و شریف ایران صمیمانه تسلیت می‌گویم.

جهانگیری: مردم ایران می‌تواند حوادثی سخت را از این دست پشت سر بگذارد

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت های نهم و دهم در پیام ضمن تسلیت شهادت رئیس دولت سیزدهم، تاکید کرد: ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

 متن پیام  او به شرح زیر است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

سقوط بالگرد حامل رییس محترم جمهور و همراهان لحظات سختی را بر کشور، نظام و مردم رقم زد. حال خبر ناگوار جان باختن در راه خدمت به میهن رسید. خداوند حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی  رئیس جمهور محترم و همراهان از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز ، دکتر امیرعبداللیهان  وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی و مسئول تیم حفاظت را قرین رحمت خویش فرماید و به خانواده های سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بیشتر خدمت، و به ملت شریف و آگاه ایران وحدت و همبستگی و قدرت عبور از نگناها و نگرانی ها عنایت فرماید.

اکنون هم زمان آن است که تمامی جریان های سیاسی به رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف نظرها، به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته های ملت بیندیشند و در این راه بکوشند.

خداوند حافظ و ناصر این ملک و ملت باد.»

رضایی: نام آیت الله رئیسی در تاریخ جاودانه خواهد بود

محسن رضایی: حقیقتاً آیت الله رئیسی در تمامی مسئولیت‌های خود عاشقانه کوشید و در خدمت به نظام مقدس اسلامی، فداکارانه انجام وظیفه کرد و بی‌تردید نام او در تاریخ پرافتخار ملت ایران جاودانه خواهد ماند.

ولایتی: شهید امیرعبداللهیان ثمرات زیادی در حوزه دیپلماسی به ویژه در جبهه مقاومت به ارمغان آورد

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پی شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و هئیت همراه، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام علی‌اکبر  ولایتی به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون 

خبر شهادت آیت الله دکتر رییسی، رئیس جمهور محبوب، مردمی، انقلابی، خادم جمهور و سیدالشهدای خدمت، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی که در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند همه مردم شریف ایران را در غم و اندوه فرو برد. 

حادثه ای تلخ که باعث از دست دادن عزیزانی شد که همه عمر خود را صرف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شجاع ایران کردند.

تلاش‌های شبانه روزی همکارم شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در سنگر وزارت خارجه که بی تردید تلاش فراوانی را در این سالها از خود به نمایش گذاشت و ثمرات زیادی در حوزه دیپلماسی به ویژه در جبهه مقاومت به ارمغان آورد و همچنین امام جمعه محبوب، مردمی و ولایت مدار تبریز که طی این سالها شاهد کار و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر وی در رفع مشکلات و دغدغه های مردم اصیل و غیرتمند خطه آذربایجان بوده ایم تاسف برانگیز بوده است و البته تلاش ها و ایثارگری های این مجاهدان فی سبیل الله در نزد خداوند و ائمه اطهار(ع) ثبت و ضبط خواهد ماند.

شهادت  این مجاهدان راه اسلام را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران و بیت معظم، تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای آنان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

ناطق نوری، شهادت آیت الله رئیسی را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت 

علی اکبر ناطق نوری رئیس مجالس چهارم و پنجم هم ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، این ضایعه را به مقام معظم رهبری، خانواده های داغدار این عزیزان به معراج رفته، مردم آگاه و شریف ایران و تمامی خدمتگزاران صدیق تسلیت و تعزیت گفت و از خداوند منان علو درجات ایشان و سعادت و نیکبختی برای میهن اسلامی را مسئلت کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان: عروج ملکوتی آیت الله رئیسی همزمان با میلاد حضرت رضا (ع)، مزد این شهید بزرگوار بود

حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با صدور پیامی، شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، امیر عبداللهیان وزیر خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان ایشان را تسلیت گفت.

متن پیام دهقان به شرح زیر است:

«و بَشرالصابرین ٱلَّذِینَ إِذَآ أصابَتهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلیه رَٰجِعُونَ»

شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و پر تلاش کشورمان، درپی وقوع سانحه هوایی در سفر استانی به آذربایجان شرقی، باعث تأثر و تأمل دوستداران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شد و ملت ایران را به سوگ نشاند.

عروج ملکوتی این سید بزرگوار و مجاهد مردمی و خستگی ناپذیر، همزمان با میلاد حضرت رضا (ع)، مزد این شهید بزرگوار و بقیه شهدای عزیز بود که از سوی امام مهربانی‌ها به ایشان اعطا شد تا موید خادم الرضایی‌شان باشد.

یقین داریم که در سایه توجهات حضرت علی ابن موسی الرضا مالک مُلک ایران و با فعالیت‌های جهادی مسئولان جمهوری اسلامی ایران، همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند با فقدان این مجاهدان خللی در کار اجرایی کشور ایجاد نخواهد شد؛ "ایران، ایران امام رضاست. "

خاتمی: سانحه هولناک سقوط بالگرد رئیس جمهور پرتلاش ملت حادثه‌ای دردناک بود

سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان، این حادثه را دردناک و خسارت بار توصیف کرد.

محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم نیز در پیام جداگانه‌ای شهادت سید ابراهیم رئیسی‌ را به مقام معظم رهبری، دولت، خانواده و بستگان وی تسلیت گفت.

دستغیب: باید راه سید محرومان را ادامه داد

سید احمدرضا دستغیب : شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، در تمامی عرصه های مسئولیت، از خادمی حضرت امام رضا (ع) و ریاست دستگاه قضا تا جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران، آنچنان غرق در خدمت بود که گویی شهید بهشتی و شهید رجایی دیگری را به نظاره نشسته ایم.

وزیر کشور: خادم‌الرضای ملت مسیر مردم‌داری را پرتلاش پیمود

متن پیام احمد وحیدی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله انا الیه راجعون

رئیس جمهور خدمت گزار ملت ایران و همراهانشان به آرزوی دیرینه خود رسیدند و به خیل شهدا پیوستند.

سیدالشهدای خدمت و خادم الرضای ملت ایران مسیر خدمت را با اخلاق، اخلاص، مردم داری و پرتلاش پیمودند و مصداق "عاش سعیدا و مات سعیدا" شدند که در یاد و خاطر ایرانیان همیشه ماندگار خواهد بود.

ملت ایران در عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی و بحران‌های مختلف همچون شهادت شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر نشان داده اند که با انسجام، وحدت و همدلی تحت رهبری امامین انقلاب از حرکت به سوی هدف الهی خود باز نخواهند ایستاد و فرزندانشان در دولت مردمی حضرت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی نیز با تبعیت از فرمان رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، لحظه‌ای در خدمت گزاری و انجام وظایف خود درنگ نخواهند کرد.

اینجانب با کمال تاسف و اندوه فراوان شهادت رئیس جمهور انقلابی ایران اسلامی، وزیر امور خارجه مجاهد و حامی جبهه مقاومت، امام جمعه مخلص، با اخلاق و بصیر تبریز، استاندار جوان و جهادی آذربایجان شرقی و سرتیم فداکار حفاظت رئیس جمهوری و همراهان را به محضر بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران و خانواده‌های معزی تسلیت عرض می‌کنم و اطمینان می‌دهم همگام با استانداران و مجموعه وزارت کشور، راه این شهدای عزیز در خدمت به مردم شریف ایران را با توان مضاعف ادامه دهیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی: رئیس‌جمهور نمونه بارزی از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و همراهان آورده است: ایشان نمونه بارزی از مسوول متعهد و مخلص انقلابی بود و در ادای خدمت و وظیفه کوتاهی نکرد.

سردار حاجی زاده: سربلندی ایران مرهون مجاهدت علما و فرزندان انقلاب اسلامی است

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهانش را تسلیت گفت و تاکید کرد: سربلندی، ایران، اسلامی مرهون مجاهدت علما و فرزندان برومندی است که در مکتب انسان ساز اسلام درس عشق و ایثار آموخته‌اند و با شهامت و رشادت در صحنه‌های انقلاب اسلامی حماسه آفرینی می‌کنند و یک ملت را در طول تاریخ سربلند و بلند آوازه می‌نمایند.

شهادت خادم الرضا سید شهیدان اهل خدمت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، مایه تأثر شدید همگان گردید.

از خداوند قادر متعال علو درجات برای این شهیدان خدمتگزار و مخلص مسئلت می‌نمایم و امیدوارم در اعلا علیین با خوبان درگاهش محشور و صبر و بردباری و سکینه قلبی به خانواده بزرگوار آنان و ملت شهید پرور ایران عطا فرماید.

آیت‌الله جوادی‌آملی: این سانحه سنگین و تلخ موجب تألم فراوان شد

آیت‌الله جوادی‌آملی: سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت‌گونه رئیس ‌جمهور و امام جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

حاتمی‌کیا: امروز یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ این سرزمین را دیدیم

‌«ابراهیم حاتمی‌کیا» کارگردان سینما در پی شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و هیات همراهش نوشت: امروز یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ این سرزمین را دیدیم و با خود زمزمه کردیم «انا للّه و انا الیه راجعون»  

‌حاتمی‌کیا ‌نوشت: هوالمحبوب؛ در آخرین روز اردیبهشت‌ماه، با انتشار خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه دلمان لرزید و بُهت زده شدیم.

وی افزود: این حادثه دلخراش، تلخ و هولناک را تسلیت می‌گویم. امید است این مقطع حساس با آرامش و اتحاد در راستای منافع و مصلحت ایران عزیز به دور از اختلاف‌های سیاسی و جناحی سپری شود. خداوند در سالروز ولادت امام رضا (ع) خادمش را با امام هشتم محشور کند.

سرلشکر رشید: آیت‌الله رئیسی شخصیتی مبارز و مورد احترام همه دوستداران انقلاب اسلامی بود

سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) درپی بروز سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور و شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در پیامی اعلام کرد: شهادت رئیس جمهور انقلابیِ ولایت‌مدار، عالمِ بصیر و مردمی، مجاهدِ مخلصِ دشمن ستیز، خدمتگزارِ صبور و خستگی ناپذیر، حضرت آیت‌اللّه سیّدابراهیم رئیسی و شخصیت‌های برجسته و مقامات عالی همراه ایشان، پایانی افتخار آمیز برای زندگی سراسر مبارزه و مجاهدة متعهدانه و انقلابی ایشان بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) افزود: او نمونه‌ بارز ولایتمداری و امانتداری و خدمت به مردم به ویژه محرومین بود و عشق بی‌پایان او برای خدمت به مردم، او را پیوسته راهی میدان‌های خدمت در اقصی نقاط میهن عزیز کرده بود. او شخصیتی مبارز و مورد احترام همه دوستداران انقلاب اسلامی در جغرافیای گسترده محور مقاومت، به ویژه رزمندگان و مدافعان حرم و قدس شریف بود و بی‌گمان فقدان او موجب اندوه همه دوستداران و علاقمندانش شده است.

سرلشکر رشید ادامه داد: گرچه به ظاهر مردم عزیز ایران خدمتگزاری ارزشمند را از دست داده‌اند، اما دست حمایت و جبرانگر حضرت پروردگار، جای او را با رهروانی شایسته پر خواهدکرد و کاروان پیروان خمینی کبیر (س) و یاوران خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، همچنان، با توکل و امید به خدایِ قادرِ متعال، با اقتدار مسیر فتح قله‌های تعالی و پیشرفت را خواهند پیمود.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در ادامه فقدان این خدمتگزار مخلص و مجاهد را، به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج اللّه تعالی فرجه الشریف) و محضر فرمانده معظّم کلّ قوا حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و مردم شریف میهن اسلامی و بویژه والده گرامی و همسر مکرمه و فرزندان و بستگان محترم آن عزیز فقید تسلیت گفت و از محضر حضرت باری تعالی علوّ درجات و حضور در محفل انس شهدا و اولیاء الهی را برای ایشان مسالت کرد.

تسلیت آیت‌الله مدرسی‌یزدی برای شهادت رئیس‌جمهور و همراهان

متن پیام تسلیت آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در این دوره زمانی حسّاس مصیبت فقدان خدمتگزاران صادق و پرتلاش غم و اندوه را دوچندان می‌کند، ولی آنچه که تسلّی‌بخش ملّت بزرگ ایران می‌تواند باشد مژده‌ای است که خداوند متعال به صبرپیشگان داده است که «درودها و رحمت خداوند متعال» می‌باشد.

ملّت ایران با صبر و رضا به قضای الهی و با تجربۀ گرانقدری که از حوادث آموخته است راه این عزیز مهاجر الی‌الله و همراهان که راه خدا و اسلام است را خواهد پیمود.

اینجانب فقدان شهادت گونۀ رئیس‌جمهور پرتوان، سخت‌کوش و دارای سعۀ صدر حجةالاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم رئیسی و وزیر خارجه توانا آقای دکتر امیرعبداللهیان و امام جمعه مردمی و کوشای تبریز حجةالاسلام آل هاشم و سایر همراهان را به محضر مقدّس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظّم رهبری مد ظلّه العالی و همۀ ملّت بزرگ ایران و خانوادۀ آن عزیزان سفر کرده تسلیت گفته، علو درجات را برای این مجاهدان فی سبیل الله از درگاه خداوند منّان مسألت دارم.

تکمیل می‌شود ... 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار