بندپی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

اختصاص ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سفر رئیس‌جمهور به مازندران

بیش از ۷۰ درصد مصوبات سفر قبلی محقق شده است

تهران (پانا) - رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت از نظر اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان برای سفر رئیس‌جمهوری به مازندران اختصاص یافت که ان‌شاءالله گره‌گشای مشکلات مردم استان باشد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سفر رئیس‌جمهور به مازندران

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به مازندران،‌ اظهار کرد:‌ «سفر رئیس‌جمهور به مازندران دومین سفر ایشان به این استان بود. به‌نظر من این سفر جدا از مصوبات و دستاوردها، به‌دلیل حضور در بین مردم و افزایش سرمایه و اعتماد اجتماعی ستودنی است.»

وی افزود: «رئیس‌جمهوری در دور دوم سفر به اتفاق اغلب وزرا و معاونان در مناطق مختلف استان حضور داشتند. استان مازندران محل حضور مسئولان ارشد دولتی مردمی سیزدهم بود. رئیس‌جمهوری بلافاصله پس از ورود به استان وارد شرکت چوب و کاغذ شدند و آنجا به‌صورت نمادین ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی را افتتاح کردند و کلید زدند که رقم بزرگی از اشتغال را ایجاد می‌کند.»

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: «سپس آیت‌الله رئیسی در یک مرکز تولیدی در یک روستا حضور پیدا کردند و در جمع کارآفرینان حاضر شدند. جلسات مختلف دیگری نیز برگزار شد و سپس بیمارستان رازی قائم‌شهر افتتاح شد و ملاقاتی نیز با خانواده شهدا داشتند و در نهایت شورای اداری استان برگزار شد. استاندار گزارش مفصلی از سفر رئیس‌جمهوری ارائه داد. بیش از ۷۰ درصد مصوبات سفر قبلی محقق شده است که این رقم قابل تحسین است.»

رئیس‌جمهور دستور دادند به جای واردات برنج به تولیدکنندگان داخلی ارز داده شود

وی ادامه داد: «بنده به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران از حضور میدانی ایشان تشکر کردم و نقطه نظرات نمایندگان استان را مطرح کردم؛ به معضلات زباله و پسماند مازندران اشاره کردم به‌واسطه توریستی بودن این استان میزان تولید زباله بسیار بالاست. دو نیروگاه زباله‌سوز در شهرهای ساری و نوشهر وجود دارند که به‌صورت نصفه نیمه فعالیت می‌کنند و باقی زباله‌ها در طبیعت رها می‌شوند. منابع طبیعی ما به‌طور جدی آسیب می‌بینند و رئیس‌جمهور در این راستا دستور دادند که وزارت کشور و سازمان محیط‌زیست با جدیت بیشتری وارد عمل شوند. همچنین در حوزه فرودگاه‌ها و بنادر کشور به وزرا و دستگاه‌های مربوطه دستورات لازم ابلاغ شد.»

محسنی بندپی بیان کرد: «یکی دیگر از مشکلات ما مشکل کشاورزان بود که دخل و خرج روستاییان همخوانی ندارد. رئیس‌جمهور دستور دادند که به جای واردات برنج به تولیدکنندگان داخلی ارز داده شود.»

وی اضافه کرد: «تقابل بین محیط‌زیست و سرمایه‌گذاران در استان مازندران وجود دارد بر همین اساس ایجاد صنایع سازگار با محیط‌زیست نیز مدنظر قرار گرفت. درخصوص جاده‌های مواصلاتی نیز آیت‌الله رئیسی دستور دادند که جاده هراز، کندوان و فیروزکوه ساماندهی شود.»

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران تاکید کرد: «افتتاح مسکن در بخش‌های مختلف استان مازندران از دیگر دستاوردهای سفر دولت به مازندران بود که بین ۵ تا ۸ هزار واحد مسکونی افتتاح یا برای ساخت آنها دستورات لازم اعلام شد. اقتصاد دریامحور نیز مورد تاکید آیت‌الله رئیسی قرار گرفت تا از ۴۰۰ کلیومتر ساحل قابل دسترسی که داریم، بهره‌برداری شود.»

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: «رئیس‌جمهور در روز دوم در شهرستان نوشهر حضور یافتند که با استقبال بسیار خوب مردم غرب استان روبرو شد. از نظر اعتباری نیز بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان به این سفر اختصاص یافت که ان‌شاءالله گره‌گشای مشکلات مردم استان باشد.»

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار