گودرزی در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

تغییر تعطیلات آخر هفته به کجا رسید؟

تعطیلی شنبه موجب گشایش اقتصادی می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی کمسیون اجتماعی مجلس ضمن تشریح جزئیات بررسی لایحه تغییر روزهای تعطیل آخر هفته، گفت از مجموع عواملی که کمیسیون اجتماعی را قانع کرد تا شنبه را به عنوان روز تعطیل تعیین کند، مباحث اقتصادی بود.

کد مطلب: ۱۴۷۴۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تغییر تعطیلات آخر هفته به کجا رسید؟

حسین گودرزی در گفت‌وگو با پانا درخصوص لایحه تغییر تعطیلات آخر هفته، اظهار کرد: «این لایحه از روز گذشته در صحن علنی مجلس مطرح شد و دو اصلاح کل مطرح شد که هیچ یک رأی لازم را اخذ نکرد و مصوبه کمیسیون به تصویب رسید.»

وی افزود: «زمانی که یک لایحه یا طرح اعلام وصول می‌شود، پیشنهادات مرتبط با آن نیز بررسی می‌شود. بر این اساس دیروز پیشنهادات بررسی شد و اصلاحات کل انجام شد و فقط اصلاحات جزئی باقی مانده است. بنابراین مسیر کار در حال پیشرفت است.»

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: «در گذشته صحن علنی نسبت به تعیین روز به مصوبه کمیسیون ایراد و ابهام گرفت و رئیس جلسه که آقای مصری بودند، گفتند که باید روز مشخص شود و مشخصاً قانون‌گذار روز را تعیین کند. بر این اساس لایحه به کمیسیون بازگشت و کمیسیون ابتدا با پنج‌شنبه موافقت کرد و سپس جلساتی برگزار شد و جنبشی شکل گرفت و اقتصاددانان و اعضای اتاق بازرگانی در کمیسیون حاضر شدند و نظر کارشناسی دادند. در نتیجه جمع‌بندی کمیسیون این بود که شنبه به عنوان روز تعطیل تعیین شود. با امضای 18 نفر از اعضای کمیسیون شنبه تعیین شد و به صحن علنی مجلس آمده است.»

وی خاطرنشان کرد: «از مجموع عواملی که ما را قانع کرد تا شنبه را به‌عنوان روز تعطیل تعیین کنیم، مباحث اقتصادی بود. مقام معظم رهبری قریب به 10 سال است که شعار سال را اقتصادی نامگذاری می‌کند و ما نیز به‌دنبال گشایش اقتصادی هستیم. مجموعه نهادهای اقتصادی و دست اندر کار اعلام کردند که برای گشایش ارتباطی تعطیلی شنبه دارای مزایاست.»

گودرزی اضافه کرد: «90 درصد مراودات اقتصادی با همسایگان و خاورمیانه و غرب آسیاست و کاری با آمریکا و اروپا نداریم البته پیشنهادات دیگر نیز در دستور کار است. در لایحه دولت به روز اشاره نشده و تعیین روز وظیفه مجلس است.»

خبرنگار: پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار