مالکی در گفت‌و‌گو با پانا:

حضور پرشور مردم در انتخابات موجب افزایش قدرت دولت و مجلس خواهد شد

مقام معظم رهبری بر وحدت، همدلی و رفع مشکلات مردم تاکید کرده‌اند

تهران (پانا) - نماینده مردم زاهدان در مجلس به تاکید مقام معظم رهبری بر وحدت، همدلی و رفع مشکلات مردم اشاره کرد و گفت هرچه حضور مردم در انتخابات پر رنگ‌تر باشد، نظام، دولت و مجلس با قدرت بیشتری می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور پرشور مردم در انتخابات موجب افزایش قدرت دولت و مجلس خواهد شد

پارمیدا یاوری - فداحسین مالکی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس، اظهار کرد: «تاریخ انقلاب و نظام اسلامی نشان داده است که ما کشوری هستیم که بیشترین انتخابات را برگزار کرده‌ایم. هر کدام از انتخابات به نوعی حائز اهمیت هستند و موجب برخورداری شاخص‌هایی می‌شوند که بتوانند در خدمت مردم باشند و مشکلات مردم را حل کنند.»

وی افزود: «در مجلس شورای اسلامی به لحاظ ماهیت خاص و جایگاهی که در قانون اساسی دارد برجستگی خاصی می‌تواند داشته باشد؛ به لحاظ اینکه در اداره کردن کشور، حل مشکلات مردم و نیازهایی که جامعه می‌تواند داشته باشد، کمک کند. نقش مجلس چه در داخل کشور و چه در سیاست خارجی می‌تواند حائز اهمیت باشد.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «در دوره اول انتخابات علی‌رغم شیطنت‌هایی که صورت گرفت مبنی بر اینکه مردم در انتخابات شرکت نکنند، مردم حضور خوبی داشتند. این نشان‌دهنده این است که دولتمردان و سایر دستگاه‌ها باید سعی کنند راهکارهایی انتخاب کنند که در انتخابات بعدی مشارکت پر رنگ‌‌تری از مردم داشته باشیم.»

مالکی اضافه کرد: «انتخابات میان‌ دوره‌ای در چند حوزه انتخابی برگزار می‌شود، قطعا حضور مردم می‌تواند تاثیرگذار باشد. هرچه حضور مردم در انتخابات پر رنگ‌تر باشد، نظام، دولت و مجلس با قدرت بیشتری می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند.»

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «نماینده مجلس باید واقع‌بینانه مشکلات مردم را پیگیری کند و برای بیان مشکلات مردم از تریبون مجلس نهایت استفاده را ببرد. تاکید مقام معظم رهبری بر وحدت، همدلی و رفع مشکلات مردم است. به نظر می‌رسد با وجود اینکه هنوز مجلس دوازدهم شروع نشده، برخی افراد به دنبال این هستند که شرایط را به هر دلیلی ملتهب کنند.  مجلس دوازدهم کارهای بزرگی پیش‌رو دارد که باید آنها را مدنظر قرار دهد.»

لازم به ذکر است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار