انبارلویی در گفت‌وگو با پانا:

در انتخابات مجلس دوازدهم رقابت بین عناصر حزب‌اللهی‌ و اصولگرا بود

مردم به دلیل کارکرد بد دولت آقای روحانی به اصلاح طلبان رای ندادند/ حل مشکلات مردم منوط به تصمیم‌گیری در مجلس شورای اسلامی است

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انتخابات مجلس دوازدهم اولین انتخاباتی بود که رقابت بین عناصر حزب‌اللهی‌ و اصولگرا بود، گفت با رقابت اخلاقی کارنامه علمی و عملی نمایندگان به مردم ارائه شود تا مردم انتخاب اصلح داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۶۹۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
در انتخابات مجلس دوازدهم رقابت بین عناصر حزب‌اللهی‌ و اصولگرا بود

کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با پانا در خصوص برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:‌ «انتخابات دور دوم 21 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. در تهران 16 نماینده باید به مجلس راه یابند و همچنین در شهرستان‌ها نیز این رقابت وجود دارد.»

وی افزود: «دور اول در تهران بیش از 3 هزار نفر کاندیدای مجلس دوازدهم بودند اما اکنون از بین 32 نفر 16 نفر باید انتخاب شوند. آنچه که مهم است رقابت باید اخلاقی باشد و با رقابت اخلاقی کارنامه علمی و عملی نمایندگان به مردم ارائه شود تا مردم انتخاب اصلح داشته باشند.»

انبارلویی بیان کرد: «احزاب و گروه‌هایی که در دور اول انتخابات فعال بودند،‌ در دور دوم نیز به همان میزان فعال خواهند بود. مجلس شورای اسلامی به تعبیر امام در راس امور است و حل مشکلات مردم منوط به تصمیم‌گیری و تصمیم سازی درست در این نهاد مقدس است. انتخابات مجلس دوازدهم اولین انتخاباتی بود که رقابت بین عناصر حزب‌اللهی‌ و اصولگرا بود و مردم به دلیل کارکرد بد دولت آقای روحانی به اصلاح طلبان رای ندادند.»

وی ادامه داد: «متاسفانه اصلاح‌طلب‌ها به این دلیل که می‌دانستند در میان مردم جایی ندارند، به کمپین «نه به انتخابات» پیوستند و این در کارنامه سیاسی آنها ثبت می‌شود که آنها در کنار تجزیه طلب‌ها و منافقین و مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران ایستادند. لذا امروز کسانی که در صحنه رقابت حضور دارند، افرادی هستند که به نظام و آموزه‌های اسلامی معتقدند.»

پرداختن به حاشیه‌ها نمایندگان را از وظیفه اصلی خود دور نگه می‌دارد

این فعال سیاسی به چهار شاخص مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت اشاره کرد و افزود: «این چهار شاخص در صورتی رعایت می‌شود که رقابتی اخلاقی و متکی بر داشته‌های علمی، تجربی و فنی را شاهد باشیم. خارج از یک رقابت اخلاقی نمی‌توان چهار شاخص مدنظر رهبر انقلاب دست یافت. در دور اول انتخابات نیروی انتظامی و دستگاه های اجرای نشان دادند که قدرت برگزاری یک انتخابات خوب،‌ رقابتی و مشارکتی را دارند و مرحله اول به نحو احسن پشت سر گذاشته شد و مرحله دوم نیز با همان کیفیت برگزار خواهد شد.»

انبارلویی خاطرنشان کرد:‌ «براساس اصول قانون اساسی مجلس یک وظیفه کلیدی و اساسی دارد؛ پرداختن به حاشیه‌ها نمایندگان را از وظیفه اصلی خود دور نگه می‌دارد. نمایندگان باید همیشه در متن مشکلات کشور قرار بگیرند و مشکلات کشور را حل کنند. قطعاً مجلس دوازدهم منسجم‌تر از مجلس یازدهم خواهد بود و با ارتباط با مردم در جهت کاهش مسائل و مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشتی گام برمی‌دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار