گلرو در گفت‌وگو با پانا:

دولت سیزدهم در تحقق وعده‌ها خوب عمل کرده است

اصلی‌ترین مساله استان سمنان مساله آب شرب است/ آیت الله رئیسی بر بحث تامین منابع پایدار آبی و کیفیت‌بخشی آب شرب تاکید کردند

تهران (پانا) - نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم در تحقق وعده‌ها خوب عمل کرده است، گفت اصلی‌ترین مساله استان سمنان مساله آب شرب است بر همین اساس آیت الله رئیسی بر بحث تامین منابع پایدار آبی و کیفیت‌بخشی آب شرب تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۴۶۹۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم در تحقق وعده‌ها خوب عمل کرده است

عباس گلرو در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به سمنان، اظهار کرد: «روز پنجشنبه سفر دوم آقای رئیسی را به سمنان داشتیم این سفر از حیث اینکه پیگیری پروژه‌های نیمه‌کاره و بررسی اهم مسائل و مشکلات استان بود، سفر بسیار مهمی بود. اصلی‌ترین مساله استانی ما مساله آب شرب است که ما یک بحران جدی داریم. در شهر سمنان 300 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم ضمن اینکه علاوه بر کمبود شدید آب، کیفیت آب نیز بسیار پایین است یعنی به جرأت می‌توان گفت آب شرب شهر سمنان از آب شرب شهر خوزستان و اهواز نیز بدتر است.» 

وی افزود: «رئیس‌جمهوری در این سفر بر بحث تامین منابع پایدار آبی و کیفیت‌بخشی به آب شرب تاکید کردند بر این اساس در گرمسار یک پروژه آبرسانی افتتاح شد که مشکل گرمسار حل شد. در سمنان نیز آقای رئیس‌جمهور در دیدار با مردم در مسجد امام و در شورای اداری تاکید کردند که اعتبار خوبی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی تخصیص دهند که ان‌شاءالله در جهت پایدار کردن منابع آب و کیفیت بخشیدن به آب شرب سمنان، اقدام از سوی دولت صورت گیرد.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: «دولت سیزدهم در تحقق وعده‌ها خوب عمل کرده است. در موضوع گازرسانی و اینترنت روستایی عملکرد خوبی را شاهد بودیم. در حوزه توسعه زیرساخت‌های پزشکی نیز مردم مطالباتی دارند و اقداماتی شده است اما در عین حال نیازمندی‌های ما بالاست و سیستم پزشکی استان قادر به پاسخگویی نیست؛ چرا که ما استانی هستیم که مسیر تردد میلیون‌ها زائر علی بن موسی رضا (ع) هستیم، باید خدمات ملی به زائران ارائه شود بنابراین در خواست داشتیم که در توسعه زیرساخت و افزایش تخت‌های بیمارستان، آقای رئیس‌جمهور عنایت کنند که ایشان نیز موافقت کردند و دستور لازم را برای شهر سمنان دادند.»

وی ادامه داد: «در حوزه دانش‌بنیان، آیت‌الله رئیسی تاکید داشتند که ما باید به سمت دانش‌بنیان شدن حوزه‌های مختلف برویم لذا در این حوزه نیز دستورات لازم صادر شد.»

گلرو اضافه کرد: «همچنین در سمنان دو نیروگاه افتتاح شد که در ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید برق بسیار مهم بود.»

وی به احیای واحدهای راکد اشاره کرد و گفت: «دولت یک سیاست خوب پیش گرفته است که واحدهایی که به تملک بانک درمی‌آیند، از چرخه تولید خارج نشوند. بانک‌ها باید واحدها را در چرخه تولید فعال کنند. واحدهای تولیدی به عنوان نبض تولید نباید متوقف شوند و باید فعال باشند.»

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «در مجموع در سطح کلان در استان سمنان صورت گرفت اما در عین حال ما همچنان استان محرومی هستیم. متاسفانه در تخصیص بودجه از استان‌های آخر هستیم و اعتبارات ما بسیار ناچیز است. در موضوع زیرساخت‌های توسعه‌ای پزشکی و آب کمبود داریم که به مدد دولت سیزدهم بخشی از این کمبودها رفع شده است؛ اطمینان داریم که آقای رئیسی با نگاه عدالت محوری که دارند، مشکلات ما را حل می‌کنند.» 

گلرو تاکید کرد: «استان سمنان کم جمعیت اما پهناور است و در محور شرق به غرب خدمات بسیاری به مردم ارائه می‌دهد و میلیون‌ها زائر از این استان تردد می‌کنند بر همین اساس باید زیرساخت‌ها برای خدمات‌دهی فراهم باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار