ترقی در گفت‌وگو با پانا:

جبران عقب ماندگی‌های دولت قبل بالغ بر ۸ سال طول می‌کشد

مطالبه وعده‌های دولت در نیمه راه، توقع درست و واقع بینانه‌ای نیست/ در دولت سیزدهم میزان کمک به اقشار آسیب پذیر ۱۸۰ درصد افزایش یافت

تهران (پانا) - یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مطالبه وعده‌های دولت در نیمه راه، توقع درست و واقع بینانه‌ای نیست، گفت جبران عقب ماندگی‌های اقتصادی که توسط دولت قبل در اثر ترک فعل و عدم زیرساخت‌های لازم برای بهبود وضع اقتصادی کشور پدید آمده بالغ بر ۸ سال طول می‌کشد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
جبران عقب ماندگی‌های دولت قبل بالغ بر ۸ سال طول می‌کشد

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با پانا درخصوص عملکرد دولت سیزدهم، اظهار کرد: «جبران عقب ماندگی‌های اقتصادی که توسط دولت قبل در اثر ترک فعل و عدم زیرساخت‌های لازم برای بهبود وضع اقتصادی کشور پدید آمده، براساس نظر کارشناسان اقتصادی بالغ بر ۸ سال طول می‌کشد و توقع اینکه ظرف دو سال همه مشکلات و عقب ماندگی‌ها به‌صورت کامل تحقق پیدا کند و وعده‌های دولت را در نیمه راه مطالبه کنیم، توقع درست و واقع بینانه‌ای نیست.»

وی افزود: «شاخص‌های اقتصادی نشان دهنده بهبود وضعیت کشور است. رشد اقتصادی پدید آمده در کشور و رونق تولید و کاهش بیکاری در جامعه و کنترل رشد نقدینگی گام‌های بزرگی است که دولت توانسته با ایجاد زیرساخت‌های لازم پدید آورد.»

این فعال سیاسی بیان کرد: «در حوزه مسکن موانعی که بر سر راه بود و عقب ماندگی هشت ساله ما در حوزه مسکن، سرعت گرفته است و طبیعتاً فراهم شدن مقدمات زمان‌بر است. از حالا شاهد یک رشد و جهش در همه این عرصه‌ها خواهیم بود. بنابراین اجرای وعده‌های دولت برای سال اول و دو سال اول نبوده است بلکه وعده‌های دوره‌ای بوده است. در مجموع به نظر می‌رسد که اگر ما منصفانه قضاوت کنیم، دولت در حال دستیابی به وعده‌های خود به مردم است و طبیعتاً اگر مجلس کمک بیشتری کند و قوای دیگر نیز با هم‌افزایی کمک‌رسانی کنند، دولت در پایان دوره فعالیت خود می‌تواند به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند.»

ترقی گفت: «میزان کمک به اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف ۱۸۰ درصد افزایش یافت. این میزان افزایش گام بزرگی بود که برای کاهش فشار اقتصادی بر اقشار ضعیف و محروم صورت گرفت. میزان پرداخت حقوق کارکنان دولت و کارگران نیز به نحو قابل توجهی افزایش یافت که این نیز نشان‌دهنده تلاش دولت برای افزایش درآمد سرانه حقوق بگیران کشور بوده است.»

وی خاطرنشان کرد: «رشد تولید و برداشت و فروش نفت که در دولت قبل متوقف شده بود، در این دولت اصلاح شد. همچنین دولت سیزدهم با قاچاق کالا در مرزها و منظم کردن گمرک و رفع سوءاستفاده‌ها موجب افزایش تولید به خصوص در بخش صنعت و معدن شد. تمامی این اقدامات نشانگر تلاش دولت در جهت تحقق وعده‌های خود بود که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار