وزیر کشور:

زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات اعلام شد

تهران (پانا) - وزیر کشور با بیان اینکه اولین شکست دشمن در حوزه امنیت انتخابات بود، زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات اعلام شد

احمد وحیدی، وزیر کشور در ابتدای این نشست با قدردانی از زحمات رسانه‌ها در انعکاس انتخابات ۱۱ اسفندماه اظهار کرد: برگزاری شکوهمند انتخابات در ۱۱ اسفند در آستانه ماه مبارک رمضان عیدانه الهی به مردم شریف و مومن ایران اسلامی بود که موجب خوشحالی همه طرفداران نظام و ناراحتی بدخواهان نظام بود.

وزیر کشور ادامه داد: ملت بزرگ ما بار دیگر در این صحنه خوش درخشیدند و پیروزی دیگری را از آن خود کردند. با توجه به بوق‌های تبلیغاتی نظام سلطه که در این انتخابات اقدام کردند، مردم عزیز به رغم این تبلیغات، آنها حضور پرشوری را رقم زدند. 

وی افزود: دشمن از تمام ابزار مختلف خود برای یاس آفرینی استفاده کرد و به رغم تمام تبلیعاتی که در بازداشتن مردم عمل کردند و به رغم دشواری‌های اقتصادی که در کشور وجود دارد و تلاش کردند که مردم را دور کنند اما مردم ما حضور داشتند و جای شکر و تبریک دارد.

وحیدی با اشاره به تحقق ۴ مولفه مد نظر رهبری در انتخابات گفت: در این انتخابات ۴ موضوع اساسی داشتیم. امنیت اولین مولفه در انتخابات بود که مثال زدنی بود و انتخابات در امنیت کامل برگزار شد، در حالی بود که بسیاری از بدخواهان تلاش و تبلیغ کردند که موضوع امنیت را خدشه دار کنند اما امنیت خوبی را با تلاش دست اندرکاران امنیتی و انتطامی و همکاری‌های گسترده مردم داشتیم.

وی تاکید کرد: اولین شکست دشمن در حوزه امنیت بود و توانستیم امنیت خوبی را شاهد باشیم.

کافی است به امنیت کشورهای دور و نزدیک نظر بیاندازیم تا به اهمیت آن پی ببریم. موضوع دوم سلامت انتخابات بود که تک تک آرا مورد توجه و حساسیت بود و این حجم ازدقت به سلامت انتخابات را مدیون همکاران هستیم که توانستند سلامت با استاندارد بالا شاهد باشیم.

وی ادامه داد: مولفه سوم و چهارم در انتخابات رقابت و مشارکت بود که محقق شد. از همه کسانی که مسئول بودند یا برای فراهم‌کردن زمینه‌ها کمک کردند و از مردم که در این صحنه نقش‌آفرینی‌ کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات با ۲۵ میلیون مشارکت برگزار شد، گفت: ۲۴۵ نماینده منتخب داریم در مجلس شورای اسلامی و ۸۸ نفر نیز منتخب مجلس خبرگان رهبری هستند که به همه آنها تبریک می‌گوییم.

وحیدی اضافه کرد: آماده دور دوم انتخابات می‌شویم تا از بین کسانی که به دور دوم رفتند، افراد منتخب شوند.

وزیر کشور همچنین در مورد آرای باطله نیز گفت: در این بخش سه نوع آرای سفید، آرای ناخوانا و رای به دیگران را داریم که در کل آرای سفید در کشور ۵ درصد بود و در کل کمی بیش از ۸ درصد شامل آرا در این سه بخش بود.

وی درباره میزان مشارکت در انتخابات نیز گفت: مشارکت ۲۵ میلیون نفر بود و به عبارتی مشارکت ۴۱ درصد بود.

وزیر کشور درباره زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات گفت: مرحله دوم در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، در حال رایزنی با شورای نگهبان هستیم. با توجه به اینکه مرحله دوم با کنکور سال آینده همزمان می‌شود در حال مذاکره با وزارت علوم هستیم و باید تنظیم کنیم که با کنکور همزمان نشود. بنابراین یا یک هفته زودتر یا یک هفته دیرتر برگزار می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار