قالیباف:

اندیشه‌های شیخ فضل الله نوری تاثیر بسزایی در دوران نهضت بیداری اسلامی داشته است

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ فضل‌الله نوری پیامی صادر کرد که این پیام در یادواره شیخ فضل الله نوری در شهرستان نور قرائت شد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اندیشه‌های شیخ فضل الله نوری تاثیر بسزایی در دوران نهضت بیداری اسلامی داشته است

در پیام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:

«آرا و اندیشه‌ها و مواضع شهید شیخ فضل الله نوری تاثیر بسزایی در دوران نهضت بیداری اسلامی و تحولات تاریخ معاصر داشته است. در تاریخ پر فراز و نشیب ایران علما، فقها و روحانیون بسیاری بوده‌اند که در راه صیانت از شریعت و ارزش‌های دینی جان خویش را نثار کرده‌اند تا چراغ بیداری امت اسلامی همواره روشن و فروزان بماند.

یکی از شخصیت های برجسته و سرشار از معرفت دینی، شهید گران قدر، مجتهد بیدارگر اسلامی و پرورش یافته حوزه علمیه نجف شهید شیخ فضل الله نوری بود. ایشان پرچمدار اسلام سیاسی در دوره خویش بود و نقش فعالی در نهضت تنباکو که نخستین قیام فراگیر به رهبری روحانیت بود داشتند.

شهید نوری معتقد بود در مملکت اسلامی قانون اساسی و سایر قوانین باید مطابق قوانین اسلام و قرآن و با پشتوانه شرع باشد.

شیخ شهید طلایه‌دار دفاع از دین و مذهب در انقلاب مشروطه بود که در راه ترویج و تبیین مبانی اسلامی کوشید و تا پای جان استوار و ثابت قدم بر عقیده خویش ماند.

اندیشه و سلوک این شیخ برگرفته از سرچشمه پر فیض دین مبین اسلام، معارف علوی و فقه سیاسی شیعه بود و این راهبرد اصولی ایشان جهت حفظ دین در جامعه و اجرای حدود و احکام شرع همواره مورد تاکید قرار می‌گرفت.

این مجاهد مخلص با شجاعت و شهامت در جهت صیانت از اسلام و مبانی شریعت تلاش کرد و با شهادت در این جهاد الهی نام خویش را در گنجینه پر افتخار ملت رشید ایران جاوانه ساخت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار