حسینی در نشست خبری:

‌وزیر کار فردا به مجلس معرفی می‌شود

دولت سیزدهم اهل تعامل است نه تقابل

تهران (پانا) - معاون پارلمانی مجلس گفت بناست امروز و فردا موضوع معرفی وزیر کار به مجلس نهایی شود و امیدواریم فردا در صحن علنی مجلس اعلام وصول شود.

کد مطلب: ۱۳۰۵۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
‌وزیر کار فردا به مجلس معرفی می‌شود

سیدمحمد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری فرمودند که یکی از توقیقات این دولت، زدوده شدن رقابت‌های منفی و مناقشه‌برانگیز در روابط بین قواست. ماموریت ما در این یک سال ایجاد همدلی بین دو قوه است. بنای دولت بر این بوده است که اهل تعامل باشد نه تقابل. ما گاهی به دلیل به وجود نیامدن تنش، به برخی از نطق‌های نمایندگان واکنش نشان ندادیم.

وی درباره معرفی وزیر کار به مجلس نیز گفت: بناست این موضوع امروز و فردا نهایی شود و امیدواریم فردا در صحن اعلام وصول شود؛ سپس مجلس باید در دستور کار قرار دهد. امیدواریم با رای اعتماد نمایندگان، وزیر پیشنهادی بتواند کار خود را به‌خوبی انجام دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره ساماندهی استخدام کارکنان دولت، اظهار کرد: همواره تاکید رئیس جمهوری بر این بوده است که سازمان امور اداری و استخدامی در این باره نگاه جامعی به همه مسائل داشته باشد و در قالب لایحه به مجلس ارائه شود. نمایندگان مجلس نیز طرح خود را دارند؛ در برخی از این جلسات، کارشناسان و مدیران سازمان امور اداری استخدامی شرکت کرده‌اند اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند. چون این طرح بار مالی دارد، حتما باید موافقت دولت را داشته باشیم در غیر این صورت براساس اصل ‌۷۵ قانون اساسی، رد خواهد شد. امیدواریم با همکاری دولت و‌ مجلس شاهد ساماندهی کارکنان دولت باشیم. نیروهایی که قرار است رسمی دولت شوند، باید واجد شرایط باشند و شایستگی لازم را داشته باشند.

حسینی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پانا در خصوص توجه به حوزه آموزش در برنامه توسعه هفتم، گفت: آموزش از مسائل اصلی است و‌در این زمینه کار شده و از همه وزارتخانه‌ها خواسته شده که مواردی که مدنظر دارند را ارائه دهند. تقویت دانشگاه فرهنگیان یکی از موضوعات مهمی است که مدنظر داریم.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس ضمن اشاره به مذاکرات احیای برجام، گفت: دولت به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پایبند است و از آنجایی که در این مساله هم مجلس و هم دولت بر منافع اقتصادی مردم تاکید دارند، بر راستی‌آزمایی یا پادمان هم نظر هستند. ما دور قبل که توافق را انجام دادیم، شاهد بودیم که به برجام پایبند نبودند و شرکت‌های اروپایی نیز به تبعیت از برجام به تعهدات خود پایبند نبودند. تلاش می‌کنیم مذاکره صورت بگیرد اما ما ملت را معطل توافق نگذاشته‌ایم.

وی درباره آخرین وضعیت تفکیک وزارت صمت، با یادآوری در انتظار رییس جمهور برای تصمیم گیری نهایی هستیم، افزود: منتظر اصلاح طرح مجلس درباره تفکیک وزارت صمت هستیم تا وزیر بازرگانی انتخاب شود. در مورد وزارت صمت نظرات مختلفی وجود دارد، منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی اضافه کرد: منتظریم اول تکلیف وزارت بازرگانی مشخص شود تا وزیر بازرگانی انتخاب شود. این موضوع که دو وزیر معرفی شود به توافق رییس مجلس و رییس جمهور هم بستگی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار