وحیدی: حقابه هامون با دیپلماسی قوی در حال پیگیری است

تهران (پانا) - وزیر کشور تامین آب برای استان سیستان و بلوچستان را دغدغه جدی دولت دانست و گفت حقابه هامون با دیپلماسی قوی در حال پیگیری است.

کد مطلب: ۱۲۵۸۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
وحیدی: حقابه هامون با دیپلماسی قوی در حال پیگیری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی که روز چهارشنبه با هدف بررسی مشکلات و چالش های توسعه ای استان سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده است، در حاشیه بازدید از پروژه های آب رسانی در جمع خبرنگاران افزود: در رابطه با انتقال آب از هیرمند به هامون، دیپلماسی قوی از سوی دولت در جریان است که ان شاءالله این حقابه تامین شود.

وی اضافه کرد: موضوع تامین آب از دغدغه های جدی دولت و ریاست محترم جمهوری کشور است و تلاش داریم با حضور در صحنه بتوانیم به رفع مشکلات و چالش ها در این حوزه همت گماریم.

وزیر کشور با اشاره به پروژه های موقتی که توانسته است بخشی از آب مورد نیاز مردم را تامین کند، یادآور شد: باید کار دائم در حوزه آب صورت گیرد که انتقال آب از دریای عمان یکی از این طرح های در حال پیگیری است.

وحیدی ادامه داد: برنامه دیگر، استفاده از آب های ژرف است که در این خصوص باید تعدادی چاه عمیق حفر شود، البته در این خصوص اختلاف نظرهایی میان کارشناسان وجود دارد اما این طرح، ظرفیت بالایی در حوزه تامین آب دارد.

بازدید از مرز، مسیر رودخانه هیرمند و تالاب بین‌المللی هامون به صورت هوایی بخشی از برنامه وزیر کشور در روز نخست سفر به استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وحیدی همچنین از اردوگاه نیاتک منطقه سیستان و مراحل پیشرفت ساخت آن دیدن کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار