جهان باید با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا مقابله کند

تهران (پانا) - حاجی‌لاری، دیپلمات کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد اقدامات یکجانبه‌ و غیرقانونی آمریکا و انفعال جامعه بین‌المللی در قبال آن، توسعه را به شعاری تزئینی و توخالی تبدیل کرده‌ است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
جهان باید با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا مقابله کند

به گزارش وزارت امور خارجه، علی حاجی‌لاری، رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل در اجلاس مجمع عالی‌رتبه‌ سیاسی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (اکوسوک) افزود: اقدامات یکجانبه‌ قهرآمیز آمریکا، از جمله تحمیل تحریم‌های نامشروع غیرقانونی علیه کشورهای در حال توسعه از یکسو و انفعال جامعه بین‌المللی در قبال آن از سوی دیگر، شعارِ محوری توسعه‌ پایدار مبنی براینکه "هیچکس نباید از توسعه عقب بماند"، را به یک شعار صرفا تزئینی، توخالی، مضحک و بی‌معنی تبدیل کرده‌ است. این درحالی است که شعار مزبور، دی ان ای و هسته‌ اصلی توسعه بوده و بدون تحقق آن، هر برنامه و طرحی برای ارتقای توسعه در کشورها، بیشتر به یک شوخی شباهت دارد.

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل خواستار اقدام فوری و موثر جامعه‌ بین‌المللی برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و نامشروع برعلیه کشورهای در حال توسعه شد و تاکید کرد: حق توسعه به عنوان یک حق مسلم بشری، در شرایطی که چندجانبه‌گرایی با فشارهای شدید و روزافزون روبروست و یکجانبه‌گراییِ تعداد اندکی از کشورها، بنیان همکاری‌های بین‌المللی را متزلزل کرده است، قابل تحقق نخواهد بود.

حاجی‌لاری گفت: برای اینکه آرمانِ "هیچکس نباید از توسعه عقب بماند" جامه‌ عمل بپوشد، لازم است جامعه‌ بین‌المللی به صورت یکپارچه و منسجم، گام‌های جدی، سازنده و موثری را در جهت محو هرگونه اقدامات یکجانبه‌ قهرآمیز از جمله تحریم‌های غیرقانونی و نامشروع علیه کشورهای درحال توسعه بردارد.

وی تاکید کرد: این مهم، میسر نخواهد شد مگر اینکه به طور یکصدا و متحد، هم با نفس اقدامات یکجانبه‌ قهرآمیز و هم با کشورهایی که اینگونه اقدامات نامشروع را بر دیگران تحمیل می‌کنند، مقابله‌ فوری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار