قالیباف تهران را به مقصد مسکو ترک کرد

قالیباف: یکی از برجستگی‌های سفرم این است که حاوی پیام مهمی هستیم

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی به دعوت «ویچیسلاو والودین»رییس دومای دولتی روسیه، هم‌اکنون تهران را به مقصد روسیه ترک کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف تهران را به مقصد مسکو ترک کرد

در این سفر مجتبی ذوالنوری رئیس و ابوالفضل عمومی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی و سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، ‌محمدباقر قالیباف را همراهی می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر سه روزه علاوه بر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب به نماینده ولادیمیر پوتین، دیدارهایی با همتایان خود در دوما و سنا، مقامات اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی این کشور خواهد داشت.

حضور و سخنرانی در جمع اندیشمندان اندیشکده‌های حوزه سیاست خارجی و روابط بین المللی نیز از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس در مسکو است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به مسکو برای دیدار با مقامات این کشور طی سخنانی اظهار داشت‌: مقام معظم رهبری همواره بر روابط راهبردی و همکاری مشترک با روسیه تأکید داشتند و براساس همین تأکیدات نیز سفر اول ما به مسکو صورت می‌گیرد.

وی افزود: یکی از برجستگی‌های این سفر نیز این است که حاوی پیام مهمی در همین چارچوب هستیم و خرسند هستم که بگویم که روابط تهران و مسکو در حوزه اقتصادی،‌ دفاعی امنیتی،‌ صنعتی، فناوری، علمی و دانشگاهی بسیار خوب است و همین روابط دوجانبه مخصوصاً روابط بین دو پارلمان موجب شده است روابط میان دو کشور عمق پیدا کند و بسیار تأثیرگذار باشد.

قالیباف گفت:‌ نکته دیگر این است که مشترکات زیادی بین ایران و روسیه در جهان و منطقه وجود دارد که این مشترکات فراوان ما را به این سمت سوق می‌دهد که فرصت‌های مشترک جهانی و منطقه‌ای را در چارچوب تشکیلات مناسب‌تر که به‌نفع مردم دو کشور و مردم منطقه باشد، بتوانیم پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این سفر ما ملاقات با رؤسای مجلس دوما و سنای روسیه را داریم و همچنین ملاقات‌هایی با مقامات عالی‌رتبه دولتی داریم که رایزنی در حوزه منطقه و جهانی را در بر می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار