اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس در اولویت قرار گرفت

تهران (پانا) - با موافقت نمایندگان اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در اولویت بررسی جلسه علنی مجلس قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس در اولویت قرار گرفت

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با 179 رأی موافق با پیشنهاد کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص در اولویت قرار دادن بسته اول اعمال تغییرات در آیین‌نامه داخلی مجلس موافقت کردند و بر این اساس این دستور به شکل طرح امروز یا فردا در جلسه علنی با اولویت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسات غیرعلنی که پیشتر داشتیم، اتفاق نظر نمایندگان بر این بود که نیاز است تغییراتی در آیین‌نامه داخلی مجلس ایجاد شود و این پیشنهاد امروز اولین بسته پیشنهادی در چارچوب همین تغییرات است که درخصوص مدیریت داخل صحن مجلس تدوین شده است.

وی افزود: این پیشنهاد پس از تصویب در کمیسیون در سامانه مجلس بارگزاری و در اختیار نمایندگان قرار گرفت و پیشنهادات نمایندگان نیز نسبت به آن ثبت گردید. این طرح در صورت تصویب، تحولی در نحوه مدیریت صحن ایجاد و در رسیدگی به موضوعات سرعت و کارآمدی بیشتری ایجاد خواهد کرد و امیدوارم با موافقت نمایندگان بتوانیم جزئیات آن را به تصویب برسانیم.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه و مه ولات در مجلس به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: با توجه به آنچه که من در جزئیات این بسته می‌بینم و سایر دستورهایی که در اولویت بررسی قرار دارد، به نظر می‌آید، می‌توان این موضوع را در زمان دیگری مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دوستان در کمیسیون تدوین آیین‌نامه، انتظارات در این طرح برآورده نشده و تغییر اولویت از نظر بنده لزومی ندارد و می‌توان در زمان دیگری و سرفرصت این کار را انجام داد.

سیدناصر موسوی لارگانی که به عنوان موافق پیشنهاد کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه علنی امروز سخن می‌‍گفت، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات در آینده نزدیک و طرح و لوایح مختلفی که در مجلس وجود دارد، و لزوم سرعت و کیفیت بخشیدن به کار جلسات مجلس، بررسی و تصویب پیشنهاد حاضر از اهمیت بالایی برخوردار و لازم است بیش از این زحمات دوستان در کمیسیون تدوین آیین‌نامه به تاخیر نیفتد و اگر در محتوا پیشنهادی وجود دارد، نمایندگان می‌توانند حین بررسی طرح ارائه دهند تا اصلاحات آن اعمال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار