استاندار تهران: توجه به فلسفه شهادت وادامه دادن راه شهدا رشد و بالندگی را به همراه خواهد داشت

ادیان توحیدی با پیروی از اصول اخلاق مداری،عدالت محوری،صداقت در گفتار و کردار همان آموزه های دین مبین اسلام را عمل می کنند

تهران (پانا) - چهاردهمین آئین ملی عطر افشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی با حضور اسقف اعظم کلیسای ارامنه ،نمایندگان اقلیتهای کلیمی،زرتشتی ،استاندار تهران و معاونین ،نماینده اقلیتهای مذهبی در مجلس شورای اسلامی،مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران و خانواده معزز شهدای ادیان توحیدی در آرامستان ارامنه تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار تهران: توجه به فلسفه شهادت وادامه دادن راه شهدا رشد و بالندگی را به همراه خواهد داشت

در این مراسم انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در سخنانی با گرامیداشت یاد وخاطره امام راحل وشهدای انقلاب اسلامی علی الخصوص شهدای ادیات توحیدی اظهار کرد:نکته مهم اهمیت دادن ادیان توحیدی و وحدت با مسلمانان در این است که اسقف اعظم ارامنه تز دکترای خود را در زمینه فرهنگ شهادت و ایثارگریهای امام حسین(ع)انتخاب می کند.

وی در ادامه با تشریح وقایع بهمن 57و ورود امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: همه ملت ایران اسلامی با وحدت و تبعیت از امام راحل رژیم پهلوی را ساقط کردند و به سلطه استکبار پایان دادندوسپس دشمنان ملت ما جنگ تحمیلی را به راه انداختند که رژیم تا دندان مسلح صدام با کمک استکبار جهانی و کشورهای مرتجع منطقه به کشور ما هجوم آوردند،لیکن در مقابل آنان ملت ایران با آرمانهای مقدس خود صف آرایی کردند.

وی اذعان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس در یک طرف اندیشه ها و افکار امام راحل با حمایت همه اقشار و ادیان توحیدی بود و در طرف دیگر صدام ،آمریکا، میراژهای فرانسه و موشک های انگلیسی وسایر کشورها بودند که جوانان این کشور در کنار هم به دشمن فهماندند که میبایست در مقابل فلسفه عظیم شهادت و ایثارگری سر تعظیم فرود بیاورند.

محسنی بند پی بیان کرد:ادیان توحیدی با پیروی از اصول اخلاق مداری،عدالت محوری،صداقت در گفتار و کردار همان آموزه های دین مبین اسلام را عمل می کنند و این همان وحدت مسلمانان و ادیان توحیدی در کشور است.

استاندار تهران با اشاره به فرازی از کتاب انجیل تصریح کرد:در هر زمان مشکلی پیش رو بود شهادت وادامه دادن راه شهدا رشد و بالندگی را به همراه خواهد داشت وما این مطلب رادر شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده کردیم که پس از شهادت ایشان ملت راه خود را با استقامت ادامه می دهد و دانش آموزان ما در همایش خود عنوان می کنند همه ما سلیمانی هستیم واین نهادینه شدن فرهنگ شهادت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد:امروز سکاندار آرمانهای شهدا ، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هستند و ضرورت دارد منویات ایشان به صورت دقیق در جامعه پیاده و عملی شود.

نماینده عالی دولت در استان تهران با پرداختن به مسئله تحریم آمریکا علیه ملت ایران گفت:پس از توطئه های گوناگون آمریکا و استکبار جهانی ازسالهای اول انقلاب اسلامی تاکنون و سپس تحریم های بی سابقه گواه این مورد است که آنها از نفت و منابع ما ترس ندارند،فلسفه شهادت ومقاومت ملت ایران است که آنهارا ترسانده ونیروهای نظامی ما توان آن را دارند که پایگاه نظامی عین الاسد را با خاک یکسان می کنند.

محسنی بند پی به دو مورد مهم پیش روی مردم ایران که شرکت راهپیمایی بیست و دوم بهمن وحضور حداکثری در انتخابات دوم اسفند 98 است هم اشاره نمودو تصریح کرد:حضور تمام افشار ملت ایران در این دو صحنه مهم موجبات یکپارچگی و وحدت ویأس و ناامیدی دشمنان را در بردارد.

خبرنگار:ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار