واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات مسعود پزشکیان

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور اسلامی ایران بار دیگر تکرار کرد که ما بر اساس رفتار مقامات ایران قضاوت می کنیم نه اظهاراتشان.

کد مطلب: ۱۵۰۲۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات مسعود پزشکیان

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی این مطلب را در در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او درباره اظهارات مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران پرسید و گفت که پزشکیان گفته است، ما با آمریکایی ها برادریم و آنها باید دشمنی با ایران را خاتمه دهند و آمریکایی‌ها باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند. آیا شما در این باره نظری دارید؟

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در پاسخ گفت: قطعا ما با مردم ایران رتباطات گسترده‌ای داریم و جامعه بزرگی از ایرانیان در آمریکا زندگی می‌کنند که به نظر ما این اتفاق بسیار بزرگی است.

میلر افزود: ما بر اساس عملکرد حکومت ایران قضاوت می کنیم نه اظهارات آنها. این برادری باید در عملکرد نشان داده شود نه در گفتارشان. اگر آنها می‌خواهند برادری با آمریکا یا سایر کشورها در جهان نشان دهند باید حمایت از گروه‌های ترروریستی و تشدید فعالیت های هسته ای خود را متوقف کنند و از انتقال موشک به روسیه جلوگیری و حقوق بشر را رعایت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین درباره انفجارهای روز سه شنبه لبنان بدون محکوم کردن این حملات مدعی شد: « از ایران می‌خواهیم تا از هیچ حادثه‌ای برای ایجاد بی‌ثباتی بیشتر و افزایش تنش‌ها در منطقه سوء استفاده نکند.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار