معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان:

توسعه فعالیت‌های ورزشی، راهی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

سمنان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی، یک خطر مهم و قابل توجهی است، عنوان کرد: توسعه فعالیت‌های ورزشی، راهی جهت پیشگیری از این آسیب‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فعالیت‌های ورزشی، راهی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

علی‌اصغر حسنان در آیین توزیع تجهیزات ورزشی با رویکرد پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: با گذر زمان، تعداد و تنوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه بیشتر از قبل شده و دانش آموزان و خانواده‌ها را تهدید می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ یک از ما نمی‌توانیم بیان کنیم که از آسیب‌های اجتماعی در امان هستیم، افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به ویژه در دستگاه تعلیم و تربیت در جهت پیشگیری از این موضوع باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در بخش پرورشی و فرهنگی در حال اجرا است، ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها «طرح نماد» مشارکت بین ۱۴ دستگاه مختلف جهت پیشگیری از آسیب‌ها است.

حسنان از جمله موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: هرچه دانش‌آموزان بیشتر با فعالیت‌های ورزشی آشنا شوند، هیجانات نوجوانی آن‌ها بهتر تخلیه و کمتر در معرض این آسیب‌ها قرار می‌گیرند.

وی ضمن اشاره به اینکه تجهیزات در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی و سال تحصیلی آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بیان کرد: به هر میزان که طرح‌های مشابه این برنامه در حوزه‌های تربیتی و تربیت بدنی در آموزش و پرورش تقویت شود، بهتر به اهداف خواهیم رسید.

گفتنی است؛ در این آیین ۱۱۷ تجهیزات ورزشی با سه وسیله نقلیه به شهرستان های استان ارسال شد‌‌.

 

خبرنگار : محسن امیرجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار