قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور در پیامی به‌مناسبت روز خبرنگار:

خبرنگاران به‌راستی وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور به‌مناسبت فرا‌رسیدن روز خبرنگار ضمن تبریک این روز، خبرنگاران را تصویرگر زمان دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۲۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران به‌راستی وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند

متن پیام علی فلاحتکار قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور به‌‌مناسبت فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جان نباشد جز خبر در آزمون

هر که را افزون خبر جانش فزون

قلم زدن‌، قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان‌ها است و پرگشودن تا قاف،‌ یادمان باشد برای رسیدن به قاف حقیقت آرمان‌ها باید سیمرغ شویم تا پرگشودنمان، رسیدن باشد. اسباب کار خبرنگار، قلم و کاغذ است اما همین ابزار کوچک و شاید ارزان موجب تغییر و تحول می‌شود، موجب می‌شود راهی ساخته شود، مدرسه‌ای آباد شود، حادثه‌ای بخیر بگذرد، بیماری سلامتی به دست بیاورد، بی‌خانمانی خانه‌دار شود، گرسنه‌ای سیر و تشنه‌ای سیراب گردد و در نمایی بزرگ‌تر جنگی پایان یابد.

خبرنگاران به‌راستی وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، نوشته‌هایشان طلوع حقیقت و بیان درد‌های کسانی است که نمی‌توانند بگویند و فریادشان بی‌صداست، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌هاست. آن‌چه شما می‌نگارید؛ می‌گویید و به نمایش می‌گذارید؛ نه فقط در یک رسانه که در جان و دل یک ملت و فراتر از آن در محضر خداوند ثبت و ضبط خواهد شد؛ خوش بر احوال آنان که در مسیر حق و حقیقت گام برمی‌دارند و ارزش این حرفه‌ ارزشمند و گران‌قدر را آنچنان که باید درک می‌کنند و پاس می‌دارند. روز خبرنگار روز تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته‌اند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه اطلاع‌رسانی و خبر به‌ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی، فرارسیدن هفدهم مرداد روز شکوهمند خبرنگار را به عموم فعالان این عرصه در کشور، خصوصاً دانش‌آموزان خبرنگاران پانا صمیمانه تبریک و تهنیت گفته، توفیقات روز‌افزون تمامی این عزیزان را در راه ایفای رسالت مهم آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی از درگاه حضرت احدیت مسألت دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار