وزیر آموزش و پرورش در بازدید از یازدهمین اردوی ملی اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان:

امروز شاخص سواد بهره‌بردن از دانش است؛ دانش‌آموزان از اندوخته‌های خود به خوبی استفاده کنند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش صبح امروز ضمن بازدید از یازدهمین اردوی ملی اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، در کلاس‌های «نوجوان پیشران» و «آشنایی با خبرگزاری و طرح تحولی پانا» حضور یافت و از نزدیک با دانش‌آموزان حاضر در اردو گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
امروز شاخص سواد بهره‌بردن از دانش است؛ دانش‌آموزان از اندوخته‌های خود به خوبی استفاده کنند

رضامراد صحرایی صبح امروز در اردوگاه شهیدباهنر در جمع دانش‌آموزان اردوی ملی اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی حضور یافت و از نزدیک با آن‌ها گفت‌وگو کرد. وزیر آموزش و پرورش در کلاس‌های آموزشی این اردو که با موضوع نوجوان پیشران و طرح تحولی خبرگزاری پانا در حال برگزاری بود حضور یافت و پس از شنیدن صحبت‌های مربیان، این محتواها را آموزنده و ارزشمند دانست و تاکید کرد: شما دانش‌آموزان باید به آن‌چه یاد می‌گیرید عمل کنید. 

صحرایی ادامه داد: تمام دغدغه من این است که دانش‌آموزان خوب تربیت شوند، هم برای خودشان و هم برای کشورمان.  

وی با بیان اینکه چقدر دانستن خوب است ولی چقدر عمل کردن مهم‌تر است، اضافه کرد: ویژگی‌های یک انسان زمانی اهمیت پیدا می‌کند که به آن‌ها عمل کرده باشد. اصول را باید رعایت کرد. پاکدامنی، صداقت، احترام به بزرگترها همه این‌ها جزو اصول است و هر انسانی باید رعایت کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کم دانستن و عمل کردن خیلی بهتر از زیاد دانستن و عمل نکردن است، این گونه انسان‌ها جایگاه بالایی دارند. 

صحرایی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما باید قدر این روزها را بدانید. با همدیگر دوست شوید و از همدیگر یاد بگیرید. حتما سوالات‌تان را از مربیان بپرسید، با سوال به شهر خود برنگردید تا بتوانید اثرگذار باشید.

وی تصریح کرد: آدم‌های بزرگ تاریخ کسانی بودند که بیشترین تلاش را کرده‌اند. شما باید از اندوخته‌های خود به خوبی استفاده کنید و فرصت‌های خوب به دست بیاورید. 

صحرایی با اشاره به اینکه در طول دهه‌های اخیر تعاریف مختلفی از سواد ارائه شده است، ادامه داد: امروز شاخص سواد این است که کسی چیزی که بلد هست را به کار می‌برد یا نمی‌تواند به کار بگیرد. امروز شاخص سواد بهره‌بردن از دانش است. هر چه که یاد می‌گیرید را به‌کار ببرید. دانستن بدون عمل کردن خیلی ارزشی ندارد.

وی تاکید کرد: امروز یکی از شاخص‌های سواد همین رسانه است و چقدر شما می‌توانید با رسانه ارتباط بگیرید. دنیا را خبرهای دروغ اداره می‌کند، اسرائیل مادر تمام خباثت‌هاست، از آغاز جنگ غزه ۴۰ هزار نفر را قتل عام کرده است، اما دنیا از این اتفاقات خبر ندارد و ایران است که می‌خواهد دنیا را آگاه کند. اکنون یک ذره دنیا فهمیده است که این رژیم غاصب چکار می‌کند و به همین خاطر دنیا علیه این غده سرطانی طغیان کرده است.

صحرایی خطاب به دانش‌آموزان گفت: عناصر خبری (که؟ کی؟ کجا؟ چه؟ چرا؟ چگونه؟) را درباره همه چیز به کار ببرید و مطمئن باشید درباره هر چیزی پاسخ آن‌ها را دریافت کرده‌اید، درباره همه چیز این عناصر را از خود بپرسید، مطمئنا موفق خواهید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار