معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش در آیین افتتاحیه اردوی ملی اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان:

اردو فرصتی برای خودشناسی است؛ نظام تربیت غیررسمی اثرگذاری بیشتری بر دانش‌‌آموزان دارد

معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی باید تنوع محیط‌های یادگیری را فراهم کنند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد اعتقاد ما این است که نظام تربیت غیررسمی که در خارج از مدرسه بلکه در مسجد، محله، کانون و ... شکل می‌گیرد، تاثیرگذاری بیشتری نسبت به مدرسه و کتاب درسی دارد. ما به عنوان معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش‌آموزی باید تلاش کنیم تنوع محیط‌های یادگیری را رقم بزنیم و بسترهای لازم را فراهم کنیم.

کد مطلب: ۱۴۹۲۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اردو فرصتی برای خودشناسی است؛ نظام تربیت غیررسمی اثرگذاری بیشتری بر دانش‌‌آموزان دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی در آیین افتتاحیه اردوی ملی اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: اردو یک تفاوت ویژه با برنامه‌های عادی دیگر دارد. شخصی که به اردو می‌آید یعنی یک گام رو به جلو برداشته است و وقتی به استان و خانه خود برمی‌گردد، تغییرات او برای خانواده محسوس است. 

وی ادامه داد: در این اردو مهارت‌های مختلفی فرامی‌گیرید، در چادر می‌خوابید، خودتان غذا پخت و پز می‌کنید. دانش‌آموزانی که در اردوی ملی حضور پیدا می‌کنند ویژگی‌های خاصی دارند. شما از بین تمام دانش‌آموزان کشور در این اردو حضور پیدا کرده‌اید و مطمئنا ویژگی‌های خاصی دارید. 

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: علی لندی با اینکه یک دانش‌آموز بود اما برای نجات یک نفر به دل آتش زد، حسین فهمیده شهید شد برای نجات یک کشور. حضرت علی(ع) می‌فرمایند «قدر رجله الی قدر همته». بعضی‌ها مثل شهید بهشتی وقتی در سن شما بودند می‌گفتند ما کاری می‌کنیم که در جهان اسلام صدا کند. شخصی که نماینده یک استان است و به اردوی ملی آمده است می‌تواند کارهای ویژه‌ای انجام دهد. 

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه این اردو یک فرصت است تا خودمان را بهتر بشناسیم و فرصتی است برای تولد دوباره ما، گفت: انشاءالله در این اردو از تک‌تک لحظات آن استفاده کنید و با خودتان عهد ببنید که در این اردو قرار است تغییر کنید. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتقاد ما این است که نظام تربیت غیررسمی که در خارج از مدرسه بلکه در مسجد، محله، کانون و ... شکل می‌گیرد، تاثیرگذاری بیشتری نسبت به مدرسه و کتاب درسی دارد. ما به عنوان معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش‌آموزی باید تلاش کنیم تنوع محیط‌های یادگیری را رقم بزنیم و بسترهای لازم را فراهم کنیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی اضافه کرد: اثر مربی پیشتازان و تشکیلات و سازمان ما بر رشد دانش‌آموز می‌تواند بسیار بیشتر از اثری باشد که در مدرسه است. انشاءالله از این فضا استفاده کنید؛ پس از این دوره، شما مربیان که به استان‌های خود برمی‌گردید باید اثرگذاری خود را دوچندان کنید. امیدواریم بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که آینده ایران را بهتر بسازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار