معاون آموزش متوسطه استان در جلسه بررسی وضعیت آموزشی منطقه افشار:
اولویت اصلی اهتمام جدی به عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در سطح مناطق و مدارس
زنجان (پانا) - جلسه بررسی وضعیت آموزشی منطقه افشار با حضور معاون آموزش متوسطه استان زنجان برگزار شد.
![اولویت اصلی اهتمام جدی به عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در سطح مناطق و مدارس](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZTFkOWMXZt5e/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHKe7_r5c9rhUsAIKXaKdntA,,/ZTFkOWMXZt5e.jpg)
معاون آموزش متوسطه استان ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمند مناطق در جهت ارتقای کیفیت آموزشی گفت: «باید نگاه ویژهای نسبت به برنامه های کیفیت بخشی و طرح های آموزشی به عنوان مکمل فرایند فعالیت های آموزشی و پرورشی داشته باشیم.»
این مقام مسئول در ادامه به بهبود روابط انسانی در فضای سازمانی ادارات مناطق ونواحی اشاره و تاکید نمود: «تقویت فضای روابط انسانی مطلوب جزو حساسترین و مهمترین و اثرگذارترین مسئولیتهای همکاران اداری است که در سایه آن اعتماد و انگیزه همکاران آموزشی به عنوان پیشرانان سازمانی افزایش خواهد یافت.»
وی افزود: «قبل از هرگونه اقدام و برنامهریزی در زمینه مسایل آموزشی و تربیتی در هر منطقه آموزشی نیاز به ابزار و زیر ساختهای آن داریم که مهمترین آن اعتماد و انگیزه معلمان آن مجموعه است.
بهرامی براهتمام جدی مناطق به عملیاتی کردن سند تحول بنیادین تاکید کرد و اظهار داشت: «سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش به صورت همه بعدی و تمام ساحتی در سطح مدارس عملیاتی شود.»
بهرامی با تاکید به تلاش جدی برای عملیاتی کردن برنامه های 30گانه زیر نظام های سند تحول بنیادین، گفت: «اجرای برنامهها و طرحهای کیفیت بخشی از جمله مسابقات و جشنوارهها را به عنوان مکمل فرایند فعالیتهای آموزشی در راستای قوام و غنای کیفیت بخشی، نیازمند اهتمام و توجه ویژه است.»
معاون آموزش متوسطه استان موضوعات مهمی همچون تشکیل کمیته های هدایت تحصیلی، پوشش تحصیلی وطرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان، توسعه متوازن بین رشتهای، سازماندهی تخصصی نیرو و نظارت بر تدوین برنامه های هفتگی مدارس براساس دانش آموز محور را از اولویتهای دیگر آموزش متوسطه در سال تحصیلی آتی دانسته و خواستار اجرای دقیق آن در سطح مناطق و نواحی استان شد.
ارسال دیدگاه