در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرروش انگوران مطرح شد:

بهره‌گیری از مشارکت محلی برای ارتقای فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت از اهداف شورای آموزش و پرروش مناطق است

زنجان (پانا) - رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش بر اهمیت این شورا در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۲۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌گیری از مشارکت محلی برای ارتقای فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت از اهداف شورای آموزش و پرروش مناطق است

علی بیات در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه آموزش و پرورش در توسعه کشور گفت: آموزش و پرورش سرمایه امروز و فردای جامعه است و نقش کلیدی در توسعه، رشد و بالندگی کشور دارد، ‌بنابراین تعلیم وتربیت یک دغدغه ملی است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی با اشاره به قانون شوراها گفت : قانون شوراهای آموزش وپرورش به عنوان یکی از مهم ترین قوانینی است که با رویکرد افزایش مشارکت مردم ، تمرکززدایی و بهره مندی از امکانات ملی و منطقه ای در سال 1372 به تصویب رسید .

وی مهم ترین هدف قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش را بسیج کلیه امکانات ، سرمایه ها، منابع ملی و منطقه ای و بهره گیری از آنها در جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت دانست و افزود:شورای آموزش و پرورش یک نهاد فراگیر و تاثیرگذار در فعالیت‌های آموزش و پرورش است و تلاش می کنیم تا از این ظرفیت مطلوب برای پیشبرد برنامه ها بهره ببریم.

بیات گفت : این شورا به دنبال ایجاد فضای مناسب به منظور همکاری بیشتر ارگان‌ها و نهادها با آموزش و پرورش است، این نهاد با ایجاد ساز و کار لازم برای نظارت مردمی یک شورای برنامه‌ریزی و راهبردی در آموزش و پرورش است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی ؛ شوراهای آموزش و پرورش را بازوان توانمند آموزش و پرورش دانست و گفت: بهره گیری از مشارکت محلی برای ارتقای فعالیت‌های آموزش و پرورش از موضوعات قابل توجه بوده که نقش مهمی در پیشرفت سریع امور دارد و شورای آموزش و پرورش زمینه‌ساز این مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار