معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان در شهرستان طارم:

آموزش و پرورش از مشارکت خانواده ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی استقبال می کند

زنجان(پانا)-یعقوب علی عبادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان در شهرستان طارم گفت: آموزش و پرورش از مشارکت خانواده ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی استقبال می کند.

کد مطلب: ۸۶۳۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش از مشارکت خانواده ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی استقبال می کند

همایش هفته پیوند اولیا و مربیان دبستان شهید مفتح آب بر با حضور مسئولان، اولیا ی دانش آموزان در محل سالن اجتماعات آیت اله هاشمی آموزش و پرورش طارم برگزار شد.

یعقوب علی عبادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران، مشارکت اولیا در برنامه های آموزشی و پرورشی و همراهی و همفکری آنان با مربیان راضرورتی اجتناب ناپذیر دانست .

وی خاطر نشان کرد : ما خانواده ها را شریک آموزش و پرورش می دانیم و از مشارکت همه جانبه آنها در ابعاد مختلف و در امر تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها استقبال می کنیم.

عبادی افزود: همکاری و مشارکت اعضای انجمن اولیا راهگشای بسیاری از مشکلات جاری آموزش و پرورش می باشد و با کمک و همراهی اولیا می توانیم بر آسیب هایی که دانش آموزان را تهدید می کند غلبه کنیم .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرروش استان زنجان ادامه داد: وظیفه و رسالت ما به عنوان مربی زمینه سازی برای حضور اولیا و مشارکت جدی آنان در امر تعلیم و تربیت فرزندان است و باید مداخله در تربیت و آموزش از ناحیه اولیا جدی گرفته شود.

عبادی تأکید کرد: دانستن و یادگیری که در مؤسسه علمی-فرهنگی یونسکو به آن اشاره شده است،دانستن برای فهمیدن، عمل کردن و زیستن با دیگران است که دانش آموز نیز در این راستا فهمیدن و چگونه زیستن با دیگران را یاد می گیرد و به آن عمل می کند و در دنیای امروزنیز زیستن با دیگران مهمترین وظیفه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: اگر خانواده می خواهد آموزش و پرورش در تربیت فرزندان به درستی عمل کند ناگزیر است در کنار مربیان به تعلیم و تربیت دانش آموزان کمک کند ودر غیر این صورت به مشکل بر خواهیم خورد.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح نمود: انسان رشد یافته انسانی است که بتواند به دیگران در رشدش کمک کند و در کنار دیگران لذت ببرد و اگر می خواهیم این اتفاق رخ دهد باید به مدارس کمک کنیم.

عبادی افزود:هماهنگ و همخوان کردن برنامه های تعلیم و تربیت بین جامعه و مدرسه ضروری است و همگرایی در روش های تربیتی برای تربیت موثر مهم و حیاتی می باشد و نباید آموزش و پرورش را تنها گذاشت.

در ابتدای جلسه نیز یعقوب رحمانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان طارم ضمن خوش آمد گویی به حاضران در جلسه ، هدف از تشکیل این جلسه را برگزاری همایش هفته پیوند اولیا و مربیان دبستان شهید مفتح عنوان کرد و افزود: هفته پیوند اولیا و مربیان هر سال یکبار با شرکت اولیا برگزار و نامبردگان ازمیان خود و با رای مستقیم نمایندگانی را جهت عضویت و پیگیری امور مربوط به انجمن اولیا و مربیان انتخاب می نمایند.

رحمانی، در سخنانی به بیان اهمیت کار انجمن اولیا و مربیان و لزوم همکاری و همدلی این دو نهاد مقدس اشاره کردد.

وی افزود:درآغاز هفته پیوند، اولیا و مربیان خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هریک شناخت تربیتی کافی داشته باشند ونقش تربیتی خاص خود را با بصیرت انجام دهند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان خاطر نشان کرد:انجمن اولیا و مربیان هیأتی منتخب از پدران و مادران، دانش آموزان و مربیا ن مدرسه است که با هدف همکاری در جهت پیشبرد امور آموزش و پرورش دانش آموزان تشکیل می شود.

گفتنی است در پایان مراسم انتخابات انجمن اولیا و مدیران دبستان شهید مفتح برگزار گردید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار