مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:
تکریم معلمان و تقویت تشکلهای دانشآموزی در دستور کار آموزش و پرورش است
زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش زنجان گفت: دولت در راستای ارتقای نظام آموزشی و مقابله با چالشهای موجود، تلاشهای مستمری در جهت توسعه کیفی آموزش در استان دارد و تکریم معلمان و تقویت تشکلهای دانشآموزی از اولویتهای اصلی این برنامهها به شمار میآید.
![تکریم معلمان و تقویت تشکلهای دانشآموزی در دستور کار آموزش و پرورش است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/FbNKvqO79xDn/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHNkArowfO-ucsAIKXaKdntA,,/IMG_20250208_201846_377.jpg)
ذبیحالله تاراسی، در آیین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش ناحیه۱ زنجان با اشاره به اهمیت ارتقای نظام آموزشی در دولت چهاردهم گفت: گفتمان دولت چهاردهم بر ارتقای نظام آموزش و پرورش متمرکز است. این موضوع که مدتها در ذهن بسیاری از ما وجود داشت، اکنون در دست پیگیری است. رئیسجمهور محترم، جناب آقای دکتر پزشکیان، با پیگیریهای مستمر خود در جلسات هفتگی با وزیر محترم آموزش و پرورش، بهدنبال تحقق این هدف مهم هستند.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش بهعنوان نخستین رکن توسعه پایدار شناخته میشود، افزود: دولت در حال حاضر توجه ویژهای به بحرانها و چالشهای آموزش و پرورش دارد و من معتقدم در نتیجه این تلاشها، شاهد تحولات بزرگی در این عرصه خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان همچنین به اهمیت تکریم معلمان و مشارکتهای مردمی در ارتقای کیفیت آموزشی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغههای اصلی من تکریم معلمان است؛ چرا که آنان رکن اصلی و کلیدی نظام آموزشی هستند. علاوه بر این، تعامل مثبت با اولیا و دانشآموزان و برخورد با آنها با احترام و اخلاقمداری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در ادامه بیان کرد: استان زنجان بهعنوان یکی از نواحی مهم و تأثیرگذار در کشور، باید از ظرفیتهای ویژهای که در آن وجود دارد، برای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده کند.
تاراسی در ادامه افزود: از مدیران مدارس خواهشمندم تا تحلیل دقیقی از نتایج امتحانات و مشکلات موجود تهیه کرده و برای حل آنها تلاش کنند تا سطح کیفیت آموزش در استان بهبود یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با اشاره به اهمیت تقویت تشکلهای دانشآموزی در مدارس، بیان کرد: تشکلهای دانشآموزی میتوانند بستری مناسب برای بیان دغدغهها و نیازهای دانشآموزان باشند و در این راستا نقش مؤثری در پرورش مهارتهای رهبری و همکاری تیمی ایفا میکنند. این تشکلها همچنین به دانشآموزان کمک میکنند تا احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مدرسه و جامعه خود پیدا کنند.
وی همچنین به ضرورت ایجاد فضای شاد و پرنشاط در مدارس تأکید کرد و افزود: فضای شاد و مثبت در مدرسه تأثیر مستقیمی بر وضعیت روانی و اجتماعی دانشآموزان دارد و باعث میشود آنان تمایل بیشتری به شرکت در فعالیتها و یادگیری داشته باشند.
این مقام مسئول در ادامه بر اهمیت توجه به موضوع نماز و تربیت دینی در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: کیفیت برگزاری نماز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و این امر باید بهعنوان یک مسئولیت فرهنگی و معنوی در کنار سایر برنامههای آموزشی دانشآموزان مطرح شود.
وی در پایان بر لزوم توانمندسازی معلمان و همکاران آموزشی تأکید کرد و افزود: با توجه به این اقدامات، میتوان گامهای موثری در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و تقویت روحیه مسئولیتپذیری در دانشآموزان برداشت.
ارسال دیدگاه