مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:
آموزش و پرورش الگویی برای تربیت نسل آگاه، مسئولیتپذیر و خلاق است
زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه این دستگاه خواهد توانست الگویی برای تربیت نسل آگاه، مسئولیتپذیر و خلاق باشد، جلسه شورای آموزش و پرورش را صرفا نه یک جلسه اداری، بلکه میثاقی برای ساختن آینده آموزش و پرورش عنوان کرد.
ذبیحالله تاراسی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان که در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد، گفت: بنده مراتب قدردانی خودم را از تلاشهای بیوقفه معلمان ایثارگر، مدیران دلسوز و خانوادههای همراه که در سختترین شرایط چراغ علم و اخلاق را در مدارس روشن نگه داشتند، همچنین از مشارکت ارزشمند نهادهای دولتی و غیردولتی، خیرین مدرسه ساز و متخصصین حوزه تعلیم و تربیت که بدون چشمداشت در این مسیر گام برمیدارند سپاسگزارم.
وی ادامه داد: به یاری خداوند و همت شما عزیزان آموزش و پرورش خواهد توانست الگویی برای تربیت نسل آگاه مسئولیت پذیر و خلاق باشد و ما بر این باوریم که امروز جلسه شورای آموزش و پرورش صرفا یک جلسه اداری نیست بلکه میثاقی برای ساختن آینده آموزش و پرورش است.
تاراسی با اشاره به گزارشی از تعداد جلسات و مصوبات شورای آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۲ متاسفانه سه جلسه شورای آموزش و پرورش را داشتهایم که در واقع پایینترین تعداد جلسات را در سطح کشور برگزار کردیم. از مجموع ۳۹ مصوبهای که در مباحث آموزشی پرورشی، تربیت بدنی، عمرانی و پشتیبانی داشتیم ۲۹ مصوبه اجرا شده و ۱۰ مصوبه در حال پیگیری هست.
وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۳ تا به امروز چهار جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار شده که از ۵۰ مصوبهای که در مباحث آموزشی و پرورشی و عمرانی بوده ۳۸ مصوبه اجرا شده و ۱۲ مصوبه در حال پیگیری هست.
تاراسی با اشاره به جلسات و شوراهایی که در سال ۱۴۰۲ به لحاظ رتبهبندی انجام شده، گفت: شهرستان خدابنده به لحاظ کمیت و کیفیت برنامههای مصوب و اجرا شده، رتبه اول، شهرستان زنجان رتبه دوم و منطقه افشار رتبه سوم را دریافت کردهاند.
این مسئول از همافزایی فکری اساتید دانشگاهها، نمایندگان روسای آموزش و پرورش، نمایندگان اولیا، مدیران دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و مناطق و نواحی خبرداد.
تاراسی از همکاری سایر دستگاهها مثل سپاه استان، تبلیغات اسلامی، ثبت احوال، ستاد اقامه نماز و ... در اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش و پیگیری مستمر مصوبات قدردانی کرد.
وی از عدم برگزاری جلسات ماهانه و عدم مشارکت برخی دستگاهها در اجرای منظم جلسات شورا در مناطق گلایه کرد و از دستگاههای مرتبط با آموزش و پرورش خواست تا همت و مشارکت بیشتری در برگزاری جلسات و اجرای مصوبات داشته باشند.
تاراسی ادامه داد: یکی از ایراداتی که در شوراها داریم، عدم حضور شخص مدیر دستگاهها در جلسات شورای آموزش و پرورش است که اگر خود مدیر دستگاهها حضور داشته باشند میتوانند کمک کننده باشند.
ارسال دیدگاه