مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:

پیوند هویت مطلوب و میدان عمل از رویکردهای اصلی تبلیغی است

زنجان (پانا) - مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید با روایتگری صحیح به معرفی زنان فرهیخته پرداخت، گفت: پیوند زدن هویت مطلوب با میدان، یکی از رویکردهای اصلی است که روضه‌های خانگی، اصالت این حرکت را نشان می‌دهند.

کد مطلب: ۱۵۱۳۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پیوند هویت مطلوب و میدان عمل از رویکردهای اصلی تبلیغی است

سارا طالبی با حضور در جمع بانوان فرهیخته زنجان با بیان اینکه امروز در بدنه مردمی، ظرفیت‌ها و دغدغه‌های زیادی وجود دارد، افزود: در حوزه بانوان در سطح کشور نیازمند تقویت جدی هستیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی ظرفیت‌های استان را بررسی می‌کنیم باید به شرایط استان نیز توجه کنیم، اظهار کرد: امروز نیاز داریم که در بخش بانوان در سراسر کشور، توجه ویژه‌ای صورت گیرد. هر چند شاهد فعالیت خوب برخی از شهرستان‌های استان زنجان در این زمینه بودیم.

طالبی با تاکید بر اینکه باید ارتباط ستاد با شهرستان‌های استان زنجان جدی‌تر شده و این سفرها بیشتر شود، ادامه داد: بحث روضه‌های خانگی، یکی از همین ظرفیت‌ها است که خوشبختانه این فرصت را داشتیم که میهمان همسر چند تَن از خانواده شهدا که هم اهل علم و هم اهل معنویت هستند، باشیم.

روضه‌های خانگی نشانه اصالت حرکت تبلیغی در زنجان است

وی یادآور شد: روضه‌های خانگی، نشانه اصالت حرکت تبلیغی در زنجان است و به عینه دیدیم که بانوان زنجانی هر کدام به‌طور مستقل، بخشی از کار را در این زمینه در دست گرفته‌اند.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پاتوق دخترانه «مأوا» یکی از برنامه‌های خوبی بود که در زنجان برگزار شد و چند تَن از بانوان زنجانی اقدام به برگزاری این پاتوق کردند، افزود: به اعتقاد ما این برنامه محفل بسیار مناسبی برای مطالعه کتاب بود و بانوان توانمند زنجانی این ظرفیت را به وجود آورده بودند.

طالبی با تاکید بر اینکه خانواده و زن، محور مسائل مهم تبلیغ هوشمند بوده و سازمان تبلیغات اسلامی باید کمک کند تا ادبیات دقیق اسلامی در این خصوص جاری و ساری شود، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی در مرکز راهبری بانوان در قالب گفتمان‌سازی، شعار «نه زن شرقی، نه زن غربی» است و این در حالی است که در بسیاری از مواقع، امتداد نگاه زن اسلامی را در مسائل مختلف در نظر نگرفته‌ایم.

وی به مهم‌ترین چالش‌ها و آسیب‌ها در حوزه بانوان اشاره کرد و با یادآوری اینکه جمعیت، حجاب، طلاق، نشاط و... از جمله مباحثی بود که در حوزه بانوان مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که نقطه اصلی مسئله زن، مسئله هویتی است. یعنی زن احساس نمی‌کند که هویت وی در قالب یک زن مسلمان، هویت ارزشمند و قابل توجهی است. به همین خاطر سعی می‌کند هویت خود را در قالب‌های دیگری شکل داده و خلاءهای خود را به نوعی جبران کند.

طالبی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم این هویت را به عنوان هویت مطلوب نهادینه کرده و آن را گفتمان‌سازی کنیم، گفت: با توجه به حجم مخاطب برای گفتمان‌سازی هویت مطلوب زن به رویکردهایی نیاز داریم که یکی از این رویکردها بحث استفاده از فناوری روایت است.

وی با ابراز تأسف از اینکه زنان شاخص کشور در فضای رسانه‌های انیمیشنی و فضای حقیقی شناخته شده نیستند و کاراکترهای ارزشمندی نداریم که بتوان آن‌ها را به عنوان الگو خطاب کرد، ادامه داد: باید با روایتگری صحیح به معرفی زنان فرهیخته ارزشمند پرداخت و از این رو پیوند زدن هویت مطلوب با میدان، یکی دیگر از رویکردها است؛ چرا که نمی‌خواهیم اقدامات در حد شعار باشد.

مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ضرورت ورود بانوان فرهیخته به بستر فضای مجازی، خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان و فرهیختگان ما در فضای مجازی داخلی، تولید محتوای فاخری داشته باشند این تولیدات باید به مرحله باورمندی برسد؛ چرا که روایتگری مطلوب منتج به الگوگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار