مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

سهمیه ورودی سمپاد شهرستان خرمدره طی 2 سال گذشته افزایش یافته است

خرمدره (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مدرسه سمپاد شهرستان خرمدره، یکی از موفق‌ترین مدارس استان است، گفت: در 2 سال گذشته، سهمیه ورودی این مدارس افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۵۱۰۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سهمیه ورودی سمپاد شهرستان خرمدره طی 2 سال گذشته افزایش یافته است

علی اسماعیلی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان خرمدره که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به وضعیت مدرسه سمپاد دخترانه شهرستان خرمدره گفت: مطمئن باشید این فضا توسعه خواهد یافت و دانش‌آموزان از این محیط آموزشی بهره‌مند خواهند شد. سمپاد شهرستان خرمدره، یکی از مدارس نمونه استان زنجان است.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از شاخص‌هایی که آموزش و پرورش با آن سنجیده می‌شود، خروجی امتحانات نهایی است، افزود: این خروجی در سطح کشور، یک شرایط فوق‌العاده‌ای دارد. از سال 1400 که بنده به عنوان خادم آموزش و پرورش ورود پیدا کردم، استان را در جایگاه بیست‌وپنجم تحویل گرفتیم، سال بعد در جایگاه هفدهم قرار گرفته و در 2 سال بعدی جایگاه یازدهم کشوری را کسب کرد‌ه‌ایم.

وی ادامه داد: خرمدره در شاخه نظری در پایه دوازدهم، مقام چهارم استان را دارد که یک جایگاه بسیار فاخر برای این شهرستان است و نشان از میزان رشد مناسب منطقه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بعد از بودجه 3 میلیاردی که توسط دولت یازدهم پرداخت شد، نگاه دیگری به غیر از همان رویه عادی در کشور اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، میزان فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز 8.2 مترمربع است، اظهار کرد: این میزان در زنجان 6.2 مترمربع است و در برخی از شهرها این سرانه به زیر ۴ مترمربع می‌رسد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این رقم در کشور عدد خوبی است اما در مراکز تجمعی با مشکلاتی مواجه هستیم، اذعان کرد: یکی از موارد طرح‌شده در جلسه، مدرسه ارشاد شهرستان خرمدره است که باید یک‌ نگاه مجدد به این مدرسه وجود داشته باشد تا به سطح دریافت اعتبارات برسانیم.

وی گفت: طی این 2 سال، استان زنجان اعتبارات بالایی از سازمان دریافت کرده است. حدود 400 کلاس طی این 3 سال تحویل گرفتیم که لازم است از خیرین مدرسه‌ساز که زحمات زیادی کشیدند  تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در بحث نیروی انسانی در سال 1402 در حدود 20 درصد مدارس با مشکل کمبود نیرو مواجه بودیم که با جذب نیرو‌هایی که در این مدت اتفاق افتاده این مشکل در سطح استان کم شده و در شهرستان خرمدره، کلاس خالی نداریم.

خبرنگار : دانش‌آموز: محمدحسین داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار