رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خبر داد:

برگزاری سومین رویداد کشاورزی آپیک با محوریت زنجیره زیتون در زنجان

زنجان (پانا) - رئیس پارک علم و فناوری استان از برگزاری سومین رویداد کشاورزی آپیک در استان با محوریت محصول استراتژیک منطقه (زیتون) در زنجان خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سومین رویداد کشاورزی آپیک با محوریت زنجیره زیتون در زنجان

عباسعلی زمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه پارک علم و فناوری در حال تعامل با اعضای اکوسیستم استان است، گفت: حرکت همگرای تمام اجزا باعث حضور کارآمد در جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راستا در حال تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف با حضور تمام اجزای اکوسیستم هستیم که طراحی سند کامل اکوسیستم استان در راستای جلوگیری از موازی‌کاری و تلف شدن انرژی اجزا از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی مجموعه پارک علم و فناوری استان است.

زمانی با اشاره به اینکه در قدم اول، ماموریت اجزا مشخص خواهد شد، گفت: باید فرهنگ نوآوری در استان پررنگ‌تر از گذشته شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه بیشترین همکاری در این زمینه با مجموعه دانشگاه‌های مختلف استان صورت گرفته است، گفت: زنجیره‌های مختلف فعالی در استان است که شاخص‌ترین آن‌ها زنجیره زیتون و دیگری زنجیره نساجی است.

وی خاطرنشان کرد: در فضای نوآوری محدودیتی نباید قائل شد. در بهترین کسب‌وکارها که اختصاصا موضوع کشاورزی را مد نظر داریم باید در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم. رویداد آپیک، مرکز نوآوری صادرات محصولات کشاورزی است که اهداف اقتصادی و نوآورانه کشاورزی را دنبال می‌کند.

زمانی، طراحی و معرفی محصول جدید را دنبال کردن زنجیره زیتون توصیف کرد و افزود: مسئولیت توسعه اکوسیستم علم و فناوری استان بر عهده پارک علم و فناوری است و هم‌اکنون حدود ۱۸ مرکز رشد، خانه خلاق و مراکز نوآوری در استان زنجان فعالیت دارد.

وی تشریح کرد: در سومین رویداد کشاورزی آپیک که رویدادی ملی نیز است از اول مهر تا ۱۰ آبان ایده‌های مختلف جمع‌آوری می‌شود. ایده‌هایی که قابلیت ساخت و تولید دارند در پالایش اول جدا شده و با در اختیار قرار دادن تیم‌های تولید نمونه تا ۲۱  آبان‌، داوری تخصصی کسب و کار در ۲۳ آبان صورت خواهد گرفت که امیدواریم خروجی و نتیجه مثبتی برای استان داشته باشد. 

زمانی اضافه کرد: البته ارائه ایده منحصر به این محصول نیست و شرکت‌کنندگان می‌توانند در خصوص همه محصولات کشاورزی، ایده‌پردازی داشته باشند.

گفتنی است رویدادهای اول و دوم آپیک نیز به محصولات گیلاس و زردآلو که محصولات بومی کشاورزی زنجان هستند اختصاص داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار