مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

تکمیل مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی همکاری بیش از‌ پیش بانک‌های عامل را می‌طلبد

زنجان (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه این استان در مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، رتبه برتر کشور را دارد، گفت: چنانچه همت سال‌های گذشته بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات همراه نباشد در مقاوم‌سازی روستایی به مشکل برمی‌خوریم.

کد مطلب: ۱۵۰۵۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی همکاری بیش از‌ پیش بانک‌های عامل را می‌طلبد

رضا خواجه‌ای در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه تهیه طرح هادی تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان با هدفگذاری ۱۰۰ درصدی صورت گرفته است، گفت: علاوه بر این برای حدود ۶۰ روستای زیر ۲۰ نفر، تهیه طرح صورت گرفته و ۶۰ روستای دیگر در لیست تهیه طرح هادی قرار داده شده است.

خواجه‌ای تاکید کرد: تا امروز بازنگری طرح هادی برای ۴۶۰ روستای استان صورت گرفته شده و این در حالی است که بازنگری این طرح از هر ۱۰ سال صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه هر سال ۱۲۰ روستای استان نیاز به بازنگری طرح هادی دارد، گفت: مفتخریم حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته به این مورد اختصاص داده شده است.

وی به موضوع قیر رایگان اشاره کرد و گفت: سهمیه استان در اعتبار قیر رایگان، اعتباری کمتر از ۵۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های صورت‌گرفته در سال گذشته ۸۲ میلیارد اعتبار در این خصوص دریافت شد تا برای ۸۳ روستا آسفالت‌ریزی شود در حالی که هدف ما در آسفالت‌ریزی ۲۰۰ روستا است.

خواجه‌ای از اهتمام بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در گذشته و تدام آن در سال جاری تشکر کرد و اظهار کرد: در خصوص مسکن روستایی ۴ هزار و ۵۰۰ فقره در سال گذشته تسهیلات روستایی پرداخت شده که توانستیم رتبه برتر کشور را از این حیث کسب کنیم اما به این عدد بسنده نکرده‌ایم و امسال ۱۲ هزار فقره تسهیلات مسکن ابلاغ اعتبار شده که از این تعداد  ۸ هزار واحد عقد قرارداد صورت گرفته و اجرای آن آغاز شده است.

به گفته خواجه‌ای با اعطای این تسهیلات، میزان مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استان به ۶۹ درصد می‌رسد که  تحولی مهم در این بخش محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر همت سال‌های گذشته بانک‌ها، امسال همراه ما نباشد در مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی به مشکل برمی‌خوریم؛ کما اینکه رتبه برتر ۴ساله در مقاوم‌سازی در سطح کشور را با همکاری بانک‌های عامل کسب کرده‌ایم.

خواجه‌ای افزود: از سال ۸۴ بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌ها آغاز شده و این امر، میزان تلفات جانی را در پی زمین‌لرزه‌ها به شدت کاهش داده که جلوه آن در مقایسه تلفات زلزله بم با ورزقان و کرمانشاه بسیار مشهود است.

مشکل گازرسانی پروژه 368 واحدی گلشهر برطرف می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشاره‌ کرد و گفت: هم‌اکنون یک‌ هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی در قالب پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن استان در دست اجرا است.

خواجه‌ای از حل و فصل مشکل گازرسانی پروژه 368 واحدی گلشهر خبر داد و افزود: پس از تحویل یک بلوک مسکونی از این پروژه به متقاضیان، تعداد کمی از خانوارها قبل از تایید مهندس ناظر، اقدام به تغییر مسیر لوله‌کشی گاز کرده بودند که با عدم تایید مهندسین ناظر، نصب کنتور گاز و گازرسانی را برای تمام ساکنین این واحدها با مشکل روبه‌رو کرده بود که با توجه به رایزنی‌ها و اصلاح موارد نایمن تا آخر هفته این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان از متقاضیان درخواست کرد از ایجاد هرگونه تغییر سلیقه‌ای در پروژه‌های آب، برق و گاز واحدهای ملی مسکن اجتناب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار