رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش زنجان خبر داد:

برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در ۳۱خرداد و اول تیر

زنجان (پانا) - رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آزمون‌های ورودی پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان، روزهای پنج‌شنبه و جمعه (31 خرداد و اول تیر) برگزار خواهد شد‌.

کد مطلب: ۱۴۸۱۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در ۳۱خرداد و اول تیر

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان؛ حسن تاران با اعلام این خبر افزود‌: ۳ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز متقاضی ورود به پایه هفتم در 9 قطب استانی، ۴ هزار و ۹۲۹ دانش‌آموز متقاضی ورود به پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان به شکل تکمیل ظرفیت و مدارس نمونه دولتی در 14 قطب استانی به رقابت خواهند پرداخت‌.

تاران، آزمون ورودی پایه هفتم را به شیوه چهارگزینه‌ای مبتنی بر سنجش استعداد تحلیلی توصیف کرد و ادامه داد: این آزمون در زمینه‌های هوش‌، سرعت و دقت و خلاقیت‌ به مدت ۱۰۰ دقیقه، رأس ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم به شیوه چهارگزینه‌ای مشتمل بر سنجش استعداد تحلیلی به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه‌یابی، طبقه‌بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون است و سئوالات استعداد تحصیلی درسطح محتوای کتاب‌های درسی پایه نهم (دروس ریاضی، علوم تجربی، فارسی، مطالعات اجتماعی، قرآن و پیام‌های آسمانی و عربی) طراحی می‌شود که به مدت ۱۲۵ دقیقه‌، رأس ساعت ۸ صبح روز جمعه اول تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، شاخصه‌های قبولی در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان را استعداد ذاتی، آمادگی تحصیلی، شرایط جسمانی و روانی دانش‌آموز، پیش و در هنگام آزمون و مدیریت زمان عنوان کرد‌.

مسئول مدارس سمپاد استان تصریح کرد: از میان دانش‌آموزان داوطلب به شیوه تفکیکی و جداسازی با رویکرد اصلاحی و حداقلی و بر مبنای استاندارد بین‌المللی، ‌۳۴۴ نفر برای پایه هفتم و ۲۴۲ نفر برای تکمیل ظرفیت پایه دهم  مدارس سمپاد، صرفا از طریق آزمون ورودی و بدون سهمیه و لیست ذخیره‌، انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال‌ دانش‌آموزان متقاضی ورود به پایه دهم مدارس نمونه دولتی‌ در آزمون مشترک تکمیل ظرفیت مدارس استعدادهای درخشان شرکت و با ضریب‌های متفاوت از مدارس سمپاد در آزمون‌های استعداد تحلیلی و تحصیلی، گزینش خواهند شد.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز شنبه (۲۶ خرداد) از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفته است. همچنین مدارس استعدادهای درخشان استان زنجان با قدمتی ۳۶ ساله در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده فعالیت می‌کنند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار