مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:

فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل جوان و نوجوان انتقال یابد

خرمدره (پانا) - مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل آینده را مهم و حیاتی دانست و گفت هرگونه کم‌کاری در این حوزه اجحاف در حق انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۴۸۰۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل جوان و نوجوان انتقال یابد

سردار ابراهیم جباری در برنامه یادواره شهدای خرمدره درباره اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و مجاهدت جوانان به نسل جدید خاطرنشان کرد: مجاهدت‌های جوانان ما در زمان‌های مختلف هرگز نباید فراموش شود و باید این مکتب، فرهنگ، تفکر، اندیشه ناب و روح و ایمان و ایثار و مجاهدت را در قالب‌های مختلف به نسل جوان و فرزندان عزیزمان منتقل کنیم. اگر اهتمام نورزیم در حق این نظام و انقلاب جفا کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها همین اجتماعات مانند یادواره شهدا است. مدرسه به مدرسه، خانه به خانه و مسجد به مسجد باید آن فداکاری‌های لبریز از عشق را به مردم منتقل کنیم. با پخش بسته‌های فرهنگی، فیلم، کتاب، رمان و اجتماعات باید جوانان را با این فرهنگ و این تفکر آشنا کنیم.

سردار جباری تاکید کرد: این وظیفه ما است که فرزندانمان را آگاه کنیم. پیروزی ما در دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهدایی که در راه خدمت افتخار آفریدند، حماسه‌آفرین هستند.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در چهاردهم خرداد گفت: حضرت آقا فرمودند این اجتماع عظیم چند میلیونی در تهران، تبریز، مشهد، قم و زنجان، انقلاب را بیمه کرد و اقتدار نظام را به جهانیان نشان داد.

سردار جباری افزود: این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها در دفاع مقدس، جبهه مقاومت و دیگر عرصه‌ها حاصل نمی‌شد مگر با ایمان، اخلاص، شجاعت، صداقت و آن روح قرآنی و ولایتمداری شهدای عزیز؛ این‌ها در محضر خدا صادق بودند. حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «وقتی خدا صداقت شما را دید، دشمنان شما را خوار و ذلیل کرد و شما را پیروز کرد.»

وی خطاب به جوانان گفت: ایمان در وجود این انسان‌های بزرگ و مادران و همسران شهدا که این جوانان را برای اسلام و انقلاب تربیت کرده‌اند باید در بین همه مردم باشد. ایمان، مهم‌ترین عامل قدرت و شجاعت یک رزمنده است و وقتی یک جوان و رزمنده به منبع اصلی قدرت متصل باشد از هیچ قدرتی نمی‌ترسد.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: حوادثی در این چند ساله برای اسلام افتاده که باید از آن‌ها عبرت و درس بگیریم. متاسفانه تاکنون ۴۰ هزار انسان بی‌گناه در فلسطین و غزه، قطعه‌قطعه شده‌اند که این قضیه برای الان نیست، 75 سال است که این مردم مصیبت می‌کشند و امروز آمده‌اند تا نجات پیدا کنند.

سردار جباری گفت: درک آمریکایی‌ها از رویارویی با ما این بود که در تحلیل این حوادث، جنگ‌ها، فتنه‌ها، تحریم‌ها و فشارهای سنگین، ایران دوام نمی‌آورد و ساقط می‌شود اما به برکت امامین فرزانه انقلاب، مردم فداکار و وفادار در شهادت شهیدان خدمت و حاج قاسم با جمعیت میلیونی برای بدرقه شهدا به خیابان‌ها آمدند.

خبرنگار : محمدحسین داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار