ایجاد شورای فضای مجازی

زنجان (پانا) - دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت ایجاد شورای فضای مجازی با حضور ۲۰ نفر از مدیران کانال های اصلی فضای مجازی شهرستان خدابنده در دفتر امام جمعه تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد شورای فضای مجازی

در این جلسه قاسملو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقدامات و فعالیت‌های دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در حوزه ساماندهی فضای مجازی و فرایند ایجاد شورای فضای مجازی گزارشی ارائه کردند.
سپس حجت الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه قیدار، سخنان خود را با فرمایشی از مقام معظم رهبری "اگر من رهبر نبودم رئیس فضای مجازی می شدم" آغاز کردند که بر اهمیت مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی و رها شدگی آن تاکید کردند. در ادامه از تشکیل شورای فضای مجازی در ذیل شورای فرهنگ عمومی استقبال کردند و اظهار امیدواری کردند که این حرکت ارزشمند که توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و شخص قاسملو پیگیری می شود، به عنوان اقدام شایسته، کار آمد و الگوی کشوری معرفی شود.

وی در ادامه بر الزام آور بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی و در ذیل آن شورای فضای مجازی شهرستان بعد از ایجاد آن برای فعالان پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی تاکید کرد.

موسوی، فناوری‌های نوین را بخشی از تحولات قلمداد کرد که متاسفانه سلطنت طلبان به دلیل ناآگاهی بعضی از کاربران در جنگ رسانه‌ای از این بستر در جهت اهداف خود استفاده می کنند. بنابراین لزوم توجه و آگاهی دادن به مردم در این فضا با نظارت و تولید محتوا کمبودها را جبران و تهدیدات را به فرصت تبدیل کردن می بایست مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه خمسه، معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری شهرستان خدابنده، از متولیان و دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ تشکر و قدردانی کرد و حضور حماسی و حداکثری مردم خدابنده را در انتخابات به عنوان حرکت ارزشمند یاد کرد. او تشکیل شورای فضای مجازی را فرصتی ویژه برای همراهی و همکاری مدیران فضای مجازی در پیشبرد اهداف و اقدامات و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان دانست.
در این جلسه سرهنگ غنیمتی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خدابنده، فضای مجازی را به عنوان بستر فرصت یا تهدید قلمداد کردند که در اختیار همگان است و مرز مشخصی ندارد که می‌تواند در سطوح محلی، ملی و داخلی کشور در ابعاد اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی نقش آفرینی کند و در ادامه لزوم توجه به اصل امانت داری که با هنجارهای جامعه مطابقت داشته باشد، تاکید کردند دقت و توجه ویژه در نشر اخبار، تصاویر و کلیپ ها را با در نظر گرفتن صحت و درستی مطالب و عدم تشویش اذهان عمومی را یادآور شدند.
در پایان مصوب شد مدیران کانال های فضای مجازی شهرستان در شهرهای ۸ گانه گرماب، زرین آباد، سهرورد، کرسف، نوربهار، دوتپه، سجاس و قیدار نمایندگان منتخب خود را از طریق انتخابات مشخص و به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی(اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده) معرفی کنند. سپس از بین ۸ منتخب یک نفر به عنوان نفر برگزیده در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان شرکت کند.

مریم آبتاب: خبرنگار خبرگزاری پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار