بازدید نماینده مردم ایجرود و ماهنشان از سد گلابر

زنجان (پانا) - نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی گفت: «سرمایه گذاری در سد گلابر باعث رونق گردشگری شهرستان ایجرود خواهد شد.»

کد مطلب: ۱۰۹۹۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید نماینده مردم ایجرود و ماهنشان از سد گلابر

به‌گزارش روابط ‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مرتضی خاتمی در بازدید روستای هدف گردشگری گلابر و سد گلابر گفت: « طرح جذب سرمایه‌گذار در سد گلابر در سه فاز آماده شده است و در چارچوب مزایده گذاشته شده است. تمامی اماکن و بناهای تاریخی این روستا، جزء میراث ماندگار استان محسوب می شود که با توجه به این میراث، می‌توان در راستای معرفی پتانسیل های گردشگری شهرستان ایجرود گام های اساسی برداشت.»
خاتمی ظرفیت های موجود در سد گلابر و تاسیسات آن را سرمایه ملی دانست و توضیح داد: « سرمایه گذاری در سدگلابر در سه فاز، باعث رونق گردشگری در این حوزه خواهد شد .باید قدر این فرصت ها را دانست و در صیانت از آن تلاش کرد. روستای گلابر قابلیت تبدیل شدن به یک تفرجگاه و منطقه گردشگری را در استان زنجان دارد.»
او خاطرنشان کرد: « طبیعت‌ اطراف سد گلا‌بر بی‌نظیر است و باید از این ظرفیت برای افزایش گردشگران در این منطقه استفاده شود. توجه به صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی می شود و اشتغال پایدار را به دنبال دارد. آثار گردشگری سد برای ایجاد اشتغال، اقتصاد مردم، جامعه ایجرود و استفاده از مواهب الهی تاثیرگذار است.»
نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: « در طرح گردشگری تهیه شده، دو بخش اصلی پیشنهاده شده است. یک کاربری‌های گردشگری با محوریت اکوتوریسم (بوم‌گردی، طبیعت‌گردی، روستاگردی) و کارآفرینی برای ساکنان منطقه و کاربری‌های مدرن با جذابیت‌های خلاقانه و قابل رقابت با سایر مجموعه‌های تفریحی و توریستی در استان‌های مجاور استان زنجان است. اعطای تسهیلات برای احداث واحدهای بوم‌گردی در این روستای هدف گردشگری مدنظر قرار دارد. اگر گردشگری روستایی به نحوی مناسب برنامه‌ریزی و مدیریت شود، می‌تواند محرک یک فرآیند توسعه در نواحی روستایی، پایداری جوامع محلی، ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار