هوشمندترین شهرهای جهان کدامند؟

تهران (پانا) - به تازگی فهرستی از هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸ منتشر شده که نشان می‌دهد کدامیک از شهرها و کشورها بیشتر برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی شهرها تلاش کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۳۶۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
هوشمندترین شهرهای جهان کدامند؟

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت smart cities world، امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی با همکاری‌های خود می‌خواهند رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری قابل انجام خواهد بود، محقق کنند.

وب سایت تخصصی شهرهای هوشمند به تازگی رهبران و پیشگامان در عرصه شهرهای هوشمند در جهان را معرفی کرده است که در آن نام شهرها و کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته خوب به چشم می‌خورد.

فهرست زیر به ترتیب نشان دهنده پیشگامان جهان در راستای هوشمندسازی و فراهم آوری زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرهای هوشمند است:

۱. لندن، انگلستان

۲. سنگاپور، سنگاپور

۳. سئول، کره جنوبی

۴. نیویورک، ایالات متحده آمریکا

۵. هلسینکی، فنلاند

۶. مونترال، کانادا

۷. بوستون، ایالات متحده آمریکا

۸. ملبورن، استرالیا

۹. بارسلونا، اسپانیا

۱۰. شانگهای، چین

این فهرست به وضوح نشان می‌دهد که شهرهای مذکور چقدر در راستای هوشمندسازی شهر خود و ارائه خدمات نوینی همچون اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند تلاش و برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین فهرست فوق حاکی است که این شهرها بسیار زودتر از سایر شهرهای جهان به سرویس و خدمات شهرهای هوشمند مجهز خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار