جزئیات تفاوت لایحه با قانون رتبه‌بندی معلمان

تهران (پانا) _ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به تشریح تفاوت لایحه رتبه‌بندی معلمان با قانون رتبه‌بندی پرداخت و گفت تکلیف قانون، به شروع رتبه‌بندی از ٣١شهریور ١٤٠٠ است.

کد مطلب: ۱۲۷۲۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات تفاوت لایحه با قانون رتبه‌بندی معلمان

به گزارش فارس، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به تفاوت‌های آنچه در لایحه رتبه‌بندی معلمان تدوین شده با آنچه در قانون رتبه‌بندی معلمان تصویب شده پرداخت و اظهار کرد: در لایحه رتبه‌بندی، معلمان شاغل در پست‌های اداری مشمول نبودند ولی در قانون شامل همه معلمان می‌شود.

وی ادامه داد: در لایحه، عنوان رتبه‌ها وجود نداشت فقط اعداد رتبه وجود داشت ولی در قانون عنوان رتبه‌ها اضافه شده است.

ستاری‌فرد اضافه کرد: در لایحه درصد افزایش حقوق ٢٥ درصد میانگین ولی در قانون ٤٥ تا ٩٠درصد است.

وی با بیان اینکه در لایحه حداقل سنوات مشمولین 2 سال بوده و نومعلمان حذف می‌شدند، گفت: در لایحه فاصله کسب هر رتبه ۶ سال ولی در قانون به ۵ سال تغییر یافته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در قانون، سنوات ارفاقی برای معلمان عشایری، روستایی، استثنایی، نخبگان و ابتدایی به ازای هر سال خدمت، ٣ ماه کسر می‌شود.

وی افزود: در لایحه برای رتبه ٤ و٥ حداقل سابقه ٢٠و ٢٦ سال ولی در قانون ١٥ و ٢١ سال خدمت پیش‌بینی شده است.

ستاری فرد درباره منابع قانون رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: در لایحه اعتبارات رتبه‌بندی در قوانین بودجه پیش‌بینی می‌شود اما در حال‌حاضر 38 هزار میلیارد بودجه پایدار پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در لایحه محدودیت از طریق سهمیه‌بندی شامل حداقل ۳۰ درصد رتبه یک، حداقل ۲۵ درصد رتبه ۲، حداکثر ۲۰ درصد رتبه ۳، حداکثر ۱۵ درصد رتبه ۴ و حداکثر ۱۰ درصد رتبه ۵ است اما در قانون سهمیه‌بندی نیست.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تکلیف قانون به شروع رتبه‌بندی از ٣١شهریور ١٤٠٠ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار