سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش خبر داد
رصد روند ابتلای دانشآموزان به کرونا از طریق مدیران مدارس
اگر دانشآموزی با علائم مشکوک بیماری همراه باشد، فقط در صورتی اجازه ورود به مدرسه را دارد که پزشک با تأیید مراکز سلامت، نبود کرونا را اعلام کند
تهران (پانا) - به گفته سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش روند بیماری و سلامت دانشآموزان از طریق سامانه نظام مراقبت کووید ۱۹ از طریق مدیران مدارس رصد میشود.
به گزارش تسنیم، اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت آموزش وپرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه روند رصد بیماری و آمادگی مدارس برای بازگشایی به شکل وسیعتر چگونه است، اظهار کرد: با فعالیت سامانه "نظام مراقبت کووید ۱۹" و واکسیناسیون، مدیران مدارس شرایط سلامتی دانشآموزان را رصد میکنند.
وی ادامه داد: برای دانشآموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله اطلاعات روند واکسیناسیون برای مدیران قابل دسترسی است همچنین دانشآموزانی که کرونا گرفتند یا علائم مشکوک دارند، نام آنها در سامانه نظام مراقبت کووید ۱۹ ثبت شده و قابل دسترسی برای مدیران مدارس است و علت غیبت دانشآموزان بر این اساس مشخص میشود.
گودرزی با اشاره به اینکه تمام آزمایشگاههای انجام کووید ۱۹ به سامانه سیدا لینک شدهاند، اظهار کرد: بر این اساس چنانچه دانشآموزان تست PCR انجام دهند و جواب آن مثبت باشد، مدیران مدارس از طریق سامانههای موجود امکان مشاهده اطلاعات را دارند.
سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه نظام مراقبت از نظر رصد دانشآموزان مبتلا به کووید عملکرد خوبی دارد، گفت: جدا از فعالیت این سامانه چنانچه دانشآموزی علائم مشکوک داشته باشد، مدیر مدرسه باید دانشآموز را از فضای مدرسه دور نگه دارد ضمن اینکه در "پروتکل ۰۶" روند تمهیدات بهداشتی مدارس در ایام کرونا را ابلاغ کردیم.
گودرزی بیان کرد: اگر دانشآموزی با علائم مشکوک بیماری همراه باشد، فقط در صورتی اجازه ورود به مدرسه را دارد که پزشک با تأیید مراکز سلامت، نبود کرونا را اعلام کند.
وی همچنین درباره روند واکسیناسیون دانشآموزان با اشاره به اینکه از ۶ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۷۰۴ دانشآموز واجد شرایط واکسیناسیون در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله، ۴ میلیون و ۹۷۴ نفر دو دز واکسن را براساس اطلاعات تا (۲۲ دی) دریافت کردند، گفت: بر این اساس ۹۲.۵ درصد دانشآموزان دز اول و ۷۴.۶۵ درصد دز دوم را دریافت کردند همچنین دریافت دز دوم واکسن برای معلمان ۸۵.۶۵ درصد بوده است.
ارسال دیدگاه