رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور مطرح کرد؛

۱۰ ویژگی رئیس‌جمهور اصلح از دید رهبر معظم انقلاب اسلامی

همدان (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، ۱۰ خصوصیت فرد مناسب و اصلح ریاست‌جمهوری از دید رهبر معظم انقلاب را برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ ویژگی رئیس‌جمهور اصلح از دید رهبر معظم انقلاب اسلامی

سردار مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با حضور در دفتر خبرگزاری پانا استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، خصوصیات فرد مناسب ریاست جمهوری دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران را بیان کرد.

باستان گفت: «با توجه به مطالعات در مقاطع سیاسی برای انتخاب رئیس‌جمهور اصلح ۱۰ ویژگی را می‌توانیم از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، منابع دینی، بزرگان دین و انقلاب برشماریم.»

وی افزود: «اولین ویژگی یک رئیس‌جمهور اصلح، پرکاری به معنای کنار مردم در وسط میدان بودن، است. ویژگی بعدی، فعال بودن در تمام زمینه‌هاست. ویژگی دیگر اینکه یک رئیس‌جمهور شایسته باید در تمام زمینه‌ها آگاه باشد. او باید ظرفیت‌های کشور را شناخته و آگاهی کامل نسبت به ظرفیت‌های دشمن داشته باشد و همچنین باید ظرفیت بین‌المللی و سرمایه‌های ایران را بشناسد.»

باستان بیان کرد: «رئیس‌جمهور اصلح باید به مبانی‌ انقلاب اسلامی اعتقاد داشته و نسبت به آن‌ها پایبند باشد که یکی از مبانی‌ انقلاب اسلامی، دفاع از مظلوم است. رئیس‌جمهور اصلح باید عدالتخواه باشد و مبارزه با فساد را در اولویت قرار دهد و همچنین باید ساده‌زیست باشد و از حقوقی که در‌ ازای ریاست جمهوری برایش وضع شده، استفاده نکرده و به مردم ببخشد.» 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: «دانش‌آموزخبرنگاران پانا، تشکل‌های دانش‌آموزی، معلمان، مربیان پرورشی طرح امین و طرح‌های تربیتی و تمام کسانی که در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند باید ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور اصلح را بیان کنند تا مردم به فرد اصلح رای دهند.» 

باستان تصریح کرد: «رای‌اولی‌ها با پرس‌وجو کردن در مورد نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، مطالعه رسانه‌های جمعی و کانال‌های ارزشی می‌توانند فرد اصلح و مناسب ریاست جمهوری دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کنند.»

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با تاکید بر لزوم توانمند‌سازی دانش‌آموزان در سواد رسانه گفت: «بالا بردن سواد رسانه دانش‌آموزان، یکی از راه‌های تشخیص اخبار دروغ توسط ‌آن‌ها است. امروزه ارتقای سواد رسانه، یکی از ملزومات کار جنبشی تشکل‌های دانش‌آموزی است.»

باستان افزود: «دانش‌آموزان ما صاحب تشخیص هستند، پس می‌توانند اخبار دروغ را تشخیص دهند. در مواقعی که دانش‌آموزان نمی‌توانند رسانه درستی را انتخاب کنند، می‌توانند از افراد آگاه، پرس‌وجو کنند.» 

وی تصریح کرد: «دانش‌آموزان رای‌اولی با توانمند‌سازی خود در بحث سواد‌ رسانه می‌توانند اخبار دروغ مربوط به نامزدهای ریاست جمهوری را تشخیص داده و فرد اصلح را انتخاب کنند. ‌همچنین می‌توانند دیگران را از اخبار دروغ، آگاه کرده و سبب راهنمایی ‌دیگران در انتخاب رئیس جمهور اصلح شوند.» 

دانش‌آموزخبرنگار: شیما ویس‌مرادی

نویسنده : شیما ویس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار