رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان:

برای ادامه پیدا کردن انقلاب‌اسلامی باید انسان‌هایی در تراز نظام اسلامی تربیت کنیم

همدان (پانا) - رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان گفت: برای ادامه پیدا کردن انقلاب‌اسلامی باید انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرده و به آن‌ها نقش مهمی در نظام اسلامی دهیم.

کد مطلب: ۱۴۸۲۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برای ادامه پیدا کردن انقلاب‌اسلامی باید انسان‌هایی در تراز نظام اسلامی تربیت کنیم

حسین رضوان در مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید عنوان کرد:«ما باید قبل از آنکه در مورد کسی صحبت کنیم، ابتدا در مورد موقعیت او تحقیق و مطالعه کنیم.» 

وی ادامه داد:«ما قبل از اینکه بخواهیم در مورد شخصیت و نقش شهید چمران در حوزه علمی و نقش او در انقلاب مطالعه کنیم؛ باید در مورد انقلاب اسلامی مطالعه کنیم تا نقش شهید چمران مشخص شود.» 

رضوان ادامه داد:«نظام اسلامی به عنوان عالی‌ترین نظامی که خداوند در عالم خلقت برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها خلق کرده، انسان‌هایی را می‌طلبد که در همان تراز نقش ایفا کند.» 

وی افزود:«برای ادامه پیدا کردن انقلاب حتما باید انسان‌هایی تربیت و به آنها نقش‌های پررنگی داده شود که در تراز انقلاب‌اسلامی باشند.  اغلب مشکلاتی که در جامعه پیش می‌آید به دلیل انسان‌هایی است که شخصیت خوبی دارند اما در تراز انقلاب اسلامی نیستند.» 

رضوان بیان کرد:«چمران از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نقش خود را در دانشکده فنی ایفا کرد. شهید چمران در طول تمام مبارزات حضور داشت و بنا بر مستندات علمی، پروژه‌ پلاسمایی شهید چمران باعث ایجاد نقطه‌ عطف در فیزیک پلاسما شد. اصلی‌ترین و پررنگ‌ترین صحنه‌های زندگی شهید چمران را در لبنان می‌توانیم مشاهده کنیم.» 

وی خاطرنشان شد: «جایی که شهید صدر از حوزه‌های نجف برای انجام ماموریت به لبنان می‌رود، شهید چمران به عنوان مهم‌ترین بازوی عملکری او در آنجا فعالیت می‌کند . او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و در اصلی‌ترین و حساس‌ترین صحنه‌های انقلاب اسلامی و جنگ نقش پررنگی را ایفا کرد.» 

وی تصریح کرد: «شهید چمران در وصیت خود به همسرش می‌گوید: هیچ وقت از ایران به جای دیگر نرو چون ما مهاجرت اسلام به کفر نداریم. مهاجرت از ایران یعنی مهاجرت از اسلام به کفر و همسرش به همین علت در ایران ماند.» 

حسین رضوان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت:«امیدواریم مردم کشور بتوانند با حضور خود در پای صندوق‌های رای و انتخاب رئیس جمهور اصلح، مسیری را که شهدای خدمت برای آن زحمت کشیدند و جان خود را فدا کردند را ادامه دهند.» 

وی ادامه داد: «ما سربازان نظام و اساتید دانشگاه جمهوری اسلامی هستیم و باید به حضور خود در انتخابات افتخار کنیم. چراکه این نظام اسلامی آنقدر ارزشمند است که شهید چمران و شهدای دیگر خودشان را فدای این نظام اسلامی کردند.» 

وی افزود: «ما باید یاد شهید چمران را به عنوان یک شخصیت انقلابی و مبارز گرامی داریم. انشالله در آینده کتابی به اسم «ماجرا‌های من و مصطفی» که خاطرات همسر شهید چمران است را تهیه و در اختیار اساتید دانشگاه قرار دهیم.» 

رضوان در پایان سخنانش گفت: «انشالله خداوند توفیق دهد و ما هم در جهت اعتلای این نظام اسلامی به عنوان سرباز کوچکی قدمی هر چند ناچیز و تلاشی هرچند اندک داشته باشیم.» 

دانش‌آموز خبرنگار: شیما ویس‌مرادی

 

نویسنده : شیما ویس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار